ronri skrev 2016-10-31 23:25:14 följande:
Tack, det var precis den sortens information jag sökte! Det jobbet jag ska intervjuas för är inom dagligvaruhandeln (så kassa/varuplock mm).
Jag är ett par år yngre än du och min erfarenhet är mer reception men även en del kassa. Så mitt löneanspråk skulle vara snäppet under ditt iaf.
-Får jag fråga hur din intervju med Storesupport var? Är det nåt speciellt de vill höra från en?
-Får man någon handläggare/kontaktperson (har hört att det ofta är så på bemanningsföretag)?
-Fick du den lön du efterfrågade?
-Hur mycket "hoppar" man runt mellan olika affärer? (Är det typ en handfull olika affärer regelbundet, eller ett dussin hullerombuller?)
-Och hur har du trivts med att jobba för Storesupport?
Blev lite mycket frågor här, haha. Känn dig inte tvingad att svara på allt om du inte har lust :)
Intervjuades för en rekryteringstjänst ifrån början, fick inte den men de erbjöd mig då att bli konsult dvs uthyrningspersonal.
På sätt och vis, det var aldrig uttalat men till stor del har jag vänt mig till den som rekryterade mig.
Vet ej vad de vill höra, de vill väl få uppfattningen av att du kommer orka med arbetssättet, men jag fick känslan av att de anställer nästan vem som helst på prov, sen efter 3 månader så skickar de en riktig anställning om man skött sig normalt.
De talade om för mig vilken lön som gällde, jag kände inte att jag var i ett läge där jag kunde köpslå. Lönen var dock endast någon krona lägre än mitt tidigare arbete där jag jobbat i flera år.
Jag hoppar runt mycket men får ibland ett par veckor på samma ställe. Det beror på turen man har, om man har någon kunskap/ utbildning som är mer speciell ex styckare. Det beror också på hur du är som person, om butiken gillar dig så kommer de fråga efter dig, du kan också informera dem om att de har rätt att göra så.
Jag har trivts förvånandsvärt bra med tanke på hur rutinbunden jag annars är. Jag har tvingats bli bekväm med nya situationer osv. Sen är det ju inget jobb man vill ha i flera år men det vet cheferna också.
Plugga in dina och deras rättigheter och skyldigheter annars kan vissa av de utnyttja din okunskap. Ex ringa tidig morgon när du jobbat sen kväll.
Jobba inte gratis! Om du av någon anledning inte blir ivägsläppt på utsatt tid så skriv ner de extra minutrarna. Jag bjuder bara på sånt ifall butiken är avslappnad själv vad gäller tider.
Det jobbiga är ju att hitta sin balans av att ställa upp så att de vill ringa en samtidigt som man inte blir utnyttjad.
En positiv sak är att det är väldigt bra sammanhållning i Malmö, hamnar man 2 eller flera i samma butik så är man automatiskt kompisar.
Ingen fara, hjälper gärna till!