Abort eller inte, vilket beslut??!
Upptäckte att jag är gravid, oplanerat gravid, men barn nr 3! Vi är gifta, allt är bra o sådär, men vi vill bara ha 2 barn, men jag vill inte göra abort, jag känner mig så ledsen, tom, desperat och samtidigt glad över graviditeten.
Min man säger att han inte vill att vi ska behålla det, att abort är det enda vettiga att göra, han säger att han inte kommer bestämma över mig, vad jag ska göra, men att hab tror att jag intr kam tänka helt rationellt eftersom jag tänker att det är en bebis redan liksom... Och att just nu (är i ca v 5) är det inget barn utan bara en cellklump ändå, att det inte är ett barn vi tar bort.
Och det håller jag med om, men är rädd att det ska vara väntetid vid abort, och med mina två barn har jag sett hjärtat slå på vul i v 6+ och jag känner sån jäkla ångest om vi "dödar" ett litet oskyldigt foster..
Någon som varit i liknande situation, hur gjorde ni, hur kändes det? Hur känns det efteråt, mentalt..
Ska ringa mvc för råd i morgon, men är så rädd att göra fel, jag vill behålla barnet, jag vill ha barnet men är det mest för att jag verkligen inte vill vara med om en abort?
:(