• Louise A F

Letar efter andra förstagångsföräldrar

Letar efter andra förstagångsföräldrar. Är nu lite drygt 23 veckor gången och väntar vårt första barn i slutet av feb 2017.

• Svar på tråden Letar efter andra förstagångsföräldrar
  • Espresso

Hej

Väntar första barnet med bf 17 mars, så är nu v 21. Så himla mycket tankar och känslor men det blir mer och mer verkligt efterhand som tiden går. Små buffar från magen påminner en. Jag har mått jättebra hela tiden, inte illamående en enda dag. Hur mår ni?

• BFjuni2017

Första barnet, första försöket. BF juni 2017, vecka 9 nu. Mår illa men aldrig spytt, inga blödningar :)

• megapixeln
    Espresso skrev 2016-11-01 10:38:58 följande:

Hej

Väntar första barnet med bf 17 mars, så är nu v 21. Så himla mycket tankar och känslor men det blir mer och mer verkligt efterhand som tiden går. Små buffar från magen påminner en. Jag har mått jättebra hela tiden, inte illamående en enda dag. Hur mår ni?

Rätt avis faktiskt! Mådde illa från vecka 9-17 ungefär men kräktes kanske 3 gånger, sen så släppte de och kom tillbaka förra veckan lite smått! Första 18 veckorna sov jag hela tiden och nu sover jag knappt alls Tungan ute
  • Espresso
    megapixeln skrev 2016-11-01 16:31:23 följande:

Rätt avis faktiskt! Mådde illa från vecka 9-17 ungefär men kräktes kanske 3 gånger, sen så släppte de och kom tillbaka förra veckan lite smått! Första 18 veckorna sov jag hela tiden och nu sover jag knappt alls 

Jag har dock börjat få ont i höften, foglossning eller nerv i kläm vet jag inte men det är inte så skönt. Det är värst på natten och jag sover som en kratta. Helst vill min höft att jag ska sova på rygg med det gillar inte övriga kroppen så nu försöker jag hitta något bekvämt sätt med kuddar. Går sådär...
  • megapixeln
    Espresso skrev 2016-11-02 09:41:58 följande:
    Jag har dock börjat få ont i höften, foglossning eller nerv i kläm vet jag inte men det är inte så skönt. Det är värst på natten och jag sover som en kratta. Helst vill min höft att jag ska sova på rygg med det gillar inte övriga kroppen så nu försöker jag hitta något bekvämt sätt med kuddar. Går sådär...
    Så himla typiskt! Mina bröst börjar bli ömma igen och otympliga så kan knappt sova på sida och hatar att sova på rygg! Samt bebis oftast blir aktiv när jag ligger på rygg = kan inte somna vilket fall då Tungan ute
  • Medgos

Väntar också mitt första barn och vi är inne i v 34. Så snart är de dags!

Jag har haft en fantastisk graviditet, inte haft några problem alls. Såklart är de tungt med magen och så men inget jag klagar över :)

• Espresso

Har ni inhandlat mycket? Jag har köpt en del begagnade barnkläder men misstänker att jag kommer att få en hel del också så nu ligger jag lugnt på den fronten. Nästa inköp blir barnvagn. Jag velar nu mellan en Britax go big och Emmaljunga_Edge_Duo_Combi_ med svängbara framhjul. Svårt val, men ack så roligt :)

• Stina91

Vi väntar också vårat första barn. Men BF 4 maj :). Känns så roligt. Men kan inte hjälpa att jag är nervös för ALLT. Är i vecka 14+0 idag och har jättemycket växtvärk. Hoppas att det är fullt normalt. Annars har jag än så länge haft en jättebra graviditet :)

Svar på tråden Letar efter andra förstagångsföräldrar