Väldigt rörigt lån :S
Hallå! Detta blir lite rörigt men ska förklara så gott jag kan... För 2 år sedan tog JAG ett blancolån till kontantinsats på gården vi nu bor på, jag alena alltså, utan inblandning av min fru. Allting har betalats och fungerat men nu i en ekonomisk svacka damp det ner en betalningspåminnelse som står i min frus namn!?! Kontaktar marginalenbank (fucktards) som säger att min fru måste prata med dom för att verifiera sig vilket min fru gör. Sen ställer dom kontrollfrågor som min fru inte kan svara på då hon inte har en aning om vad jag pratade med dom i telefon om så dom säger dom inte kan göra något.
Så jag ringer igen och ber dom ta fram papper som har min frus underskrift, men det finns såklart inte, så jag frågar vad som sker nu, för min fru ska ju inte få en betalningsanmärkning för ett lån jag tagit.
Deras svar är att det isåfall får bli en bedrägerianmälan gentemot mig...
Nu är det 3 veckor sedan senaste samtalet där dom lovade återkomma inom 5 arbetsdagar med ett svar efter YTTERLIGGARE 1 internutredning etc...
Så frågan är egentligen enkel, dom har ingen rätt att idag lägga över lånet på mig, min fru har dom inga underteckningar ifrån så hon skall tas bort som låntagare. Dom vill ju ha tillbaks sina pengar men ingen kommer att stå på lånet, så va fasen sker nu och vad har jag för möjligheter att göra nånting själv?