• Anonym (Barbro)

Vad ska jag göra med hen när hen bara bråkar med henom?

Jag har två vänner som inte gillar varandra. Tvärtom så hatar de nog varandra tror jag.
    När jag träffar den ena så vill hen att jag ska sluta umgås med henom och när jag umgås med henom så vill hen att jag ska sluta umgås med hen!

Jag gillar ju båda!

Hen och hen är olika men jag gillar som sagt båda.

Sist var hen och jag ute och fikade och så kom hen in på fiket. Det var inget som var bestämt. Då tog hen också en fika och sen började hen bråka med henom om grädden i kaffet för hen tycker att hen är tjock. Hen är inte tjock men hen är mager och därför vill hen ha grädde. Är det så konstigt?

Hur hantera man sånt? Jag vill umgås med båda men inte samtidigt.

• Svar på tråden Vad ska jag göra med hen när hen bara bråkar med henom?
  • Påven Johanna II

Umgås inte med båda samtidigt då.

• Anonym (Barbro)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-01 17:47:01 följande:

Umgås inte med båda samtidigt då.

Nej men jag menade nog mer hur jag ska få hen att inte hata henom som faktiskt inte gjort hen något. 
  • Påven Johanna II
    Anonym (Barbro) skrev 2016-11-01 17:52:01 följande:
    Nej men jag menade nog mer hur jag ska få hen att inte hata henom som faktiskt inte gjort hen något. 
    Jag tror det är en helt annan poäng du försöker göra. Klent försök.
  • Anonym (henhenom)

Jag tycker att att du ska laga en brakmåltid till henhenom.

• Dixie
    Anonym (Barbro) skrev 2016-11-01 17:52:01 följande:

Detta är ju inte ditt ansvar - umgås med dina kompisar en och en!
  • Anonym (Barbro)
    Anonym (henhenom) skrev 2016-11-01 18:01:54 följande:

Jag tycker att att du ska laga en brakmåltid till henhenom.

Fast de bråkar jämt och tycker inte om samma mat. Hen gillar bara fisk och hen gillar blodiga biffar.
    Orkar inte med dom längre!
  • Anonym (Barbro)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-01 17:54:10 följande:
    Va?
  • Anonym (S)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-01 17:54:10 följande:

Det var min första tanke också...
  • Anonym (?)
    Anonym (Barbro) skrev 2016-11-01 17:45:32 följande:
    Jag har två vänner som inte gillar varandra. Tvärtom så hatar de nog varandra tror jag. När jag träffar den ena så vill han att jag ska sluta umgås med honom och när jag umgås med honom så vill han att jag ska sluta umgås med han! Jag gillar ju båda! Han och han är olika men jag gillar som sagt båda. Sist var han och jag ute och fikade och så kom han in på fiket. Det var inget som var bestämt. Då tog han också en fika och sen började han bråka med honom om grädden i kaffet för han tycker att han är tjock. Han är inte tjock men han är mager och därför vill han ha grädde. Är det så konstigt? Hur hantera man sånt? Jag vill umgås med båda men inte samtidigt.

Är det såhär du menar?
  • Anonym (S)
    Anonym (Barbro) skrev 2016-11-01 18:22:08 följande:

Va?

Känner du igen din egen text? Jag har avprovocerat den och gjort den mer verklighetstrogen. Om du nu ska visa på hemskt ordet "hen" är så får du faktiskt poängtera det på ett sätt som är jämförbart med användandet av "han" och "hon".

"Vad ska jag göra när mina vänner bara bråkar?

Jag har två vänner som inte gillar varandra. Tvärtom så hatar de nog varandra tror jag.

När jag träffar den ena så vill denne att jag ska sluta umgås med den andra och när jag umgås med den andra så vill hen att jag ska sluta umgås med den ena!

Jag gillar ju båda!

De är olika men jag gillar som sagt båda.

Sist var och jag ute och fikade med den ena vännen och så kom min andra vän in på fiket. Det var inget som var bestämt. Då tog hen också en fika och sen började sen bråka med den andre vännen om grädden i kaffet för hen tycker att den andre är tjock. Min vän är inte tjock utan mager och vill därför ha grädde. Är det så konstigt?

Hur hanterar man sånt? Jag vill umgås med båda men inte samtidigt."
Svar på tråden Vad ska jag göra med hen när hen bara bråkar med henom?