• attan78

UL i vecka 9

Hej hade UL i vecka 9, 8+1 men barnmorskan kunde ej se foster bara hinnsäck och gulsäcken. Hinnsäcken mätte 6+1 har fått nytt UL om 9 dagar.

Någon som varit med om att bli tillbakaflyttad 2 veckor och att det sen fanns ett foster?

Orolig

• Svar på tråden UL i vecka 9
  • karro 2014

Hej!

Jag var o gjorde ett vul när jag var i v7 men enligt ultraljudet så var jag enbart i v5.. Hon såg gulesäcken och en antydan till ett hjärta som slog, men hon var inte säker. Blev alltså tillbaka flyttad 2 veckor vilket jag tycker var väldigt konstigt då jag har koll på när jag o smabon hade sex och när jag fick positivt test.

Kan berätta hur de gick på fredag, då skall jag göra ett ul..

• karro 2014

En liten uppdatering från ultraljudet idag.. Allt såg bra ut och jag är i v9 som trodde:)..känns skönt o fått se att allt såg bra ut. Hur går de för dig?

• attan78

Härligt <3 ska på UL på onsdag uppdaterar då. Hoppas vara lika glad som dig då :)

• corona

Tyvärr, så har jag ingen solskenshistoria att berätta. Jag gjorde vul i vecka 8+2, men det fanns bara en tom hinnsäck som motsvarade 6+2... Enda chansen var om jag blivit gravid senare än jag trodde, men visste att det var omöjligt... Men ge inte upp än! Vad sa barnmorskan till dig? Jag håller tummarna för att det går bra för dig!

• attan78

Hon gjorde aldrig en VUL utan vanligt UL på magen jag är väldigt överviktig så ...

Hon sa att hon inte kunde se så mkt utan att en läkare skulle få titta nästa onsdag. Jaja bara vänta o se. Fick ett MA i somras och orolig såklart.

• corona
    attan78 skrev 2016-11-05 08:41:05 följande:

Hon gjorde aldrig en VUL utan vanligt UL på magen jag är väldigt överviktig så ...

Hon sa att hon inte kunde se så mkt utan att en läkare skulle få titta nästa onsdag. Jaja bara vänta o se. Fick ett MA i somras och orolig såklart.

Jag är också överviktig, hon testade först att göra ett vanligt ul på magen, men det syntes inget alls. Så då fick det bli vul. Hoppas allt har gått bra!
  • attan78

Jag fick idag en tid till skrapning. Mitt andra MA sen i somras. Hoppas jag någon dag får uppleva en bebi igen.

Lycka till alla fina tjejer

• karro 2014
    attan78 skrev 2016-11-10 22:27:39 följande:

Jag fick idag en tid till skrapning. Mitt andra MA sen i somras. Hoppas jag någon dag får uppleva en bebi igen.

Lycka till alla fina tjejer

Men nej vad tråkigt o höra:((

Hoppas att skrapningen gick bra och stort lycka till nu..snart är de din tur<3
  • ulrikapersdotter

Enligt mina räkningar var jag i v7+5 och man fann en tom hinnsäck. När jag tre dagar senare 8+1 åkte till KK för att få hjälp med utdrivningen upptäcktes det tickande hjärtat och jag blev tillbakaglyttad till V5/6. Läkaren förklarade det med att celldelningen kommit igång senare och att det är ett vanligt fenomen.

Svar på tråden UL i vecka 9