• Tompisen

Tillbakaflyttad efter VUL

Idag var jag på VUL då jag hade en mindre brun blödning i förrgår och upplevt att mina symtom minskat, enligt mina beräkningar är jag i 6+2.

Tydligen var fosterhinnan liten som om jag vore i 5+5, känna jättekonstigt då vi planerat detta efter ÄL-stickor och det känns osannolikt att jag skulle kunna vara så kort gången.

Ska tillbaka om 14 dagar för att se om det växt till sig eller om den har dött vid 5+?. Men som jag tror många känner igen sig i, så sitter jag här hemma livrädd och jätteledsen.

Någon som varit med om liknande? Kanske någon som kan komma med en solskenshistoria :(

• Svar på tråden Tillbakaflyttad efter VUL
  • irrbloss_83

I början av graviditeten kan små små mätfel få stora skillnader i antal dagar. Från 5+5 till 6+2 är det ju också bara typ 4 dagar. Det kan ju vara att ägget fäst lite senare än du tror fast du hade ägglossning enligt stickan. 

Det är jättebra att du får kolla upp det om ett par veckor, men får du inga mer blödningar så behöver det inte alls vara nåt konstigt. 

• Fia 28

Du blev ju bara tillbaka flyttad 3 dagar. Tror jag också blev det om jag inte minns helt fel. 

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2016-11-02 13:22:16 följande:

Du blev ju bara tillbaka flyttad 3 dagar. Tror jag också blev det om jag inte minns helt fel. 

Kan tydligen inte räkna. 4 dagar menar jag, jag blev flyttad 3.
  • Pimpinellan

Vul så tidigt är vanskligt och 4 dagar inget att hetsa upp sig över. Gör ett nytt du,jag tror det går bra. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Lila)

Jag har blivit tillbakaflyttad två gånger på vul. Första gången med 3 dagar. Den graviditeten gick bra, sonen är nu fem år gammal! Andra gången blev jag tillbakaflyttad hela 2 veckor, och det blev missfall tyvärr... Håller tummarna för att allt går bra!

• Haiduchi

Jag blödde efter samlag när jag väntade dottern.

Gjorde vul som visade att embryot var kvar i magen och efter 7 dagar så hade de växt och ett hjärta slog.

Så behöver inte vara något. Slemhinnorna är extra känsliga och mer blodfyllda under graviditet så man kan blöda utan det är missfall. Håller tummarna för dig att det är så! ??

• Anonym (Här med)

Hade bruna flytningar v 4-5 o blev tillbakaflyttad fem dagar på vul v 6+4.

Sen slutade de bruna flytningarna och på nästa vul flyttade dom fram mig de fem dagarna igen. Lätt att mäta fel så tidigt!

Dock såg man hjärta slå på första vul.

• Tompisen

Tack alla fantastiska människor för era svar!

Känns alltid bättre att höra om andras goda erfarenheter även om det inte alltid ändrar utgången för en skälv.

• Anonym (Här med)
    Tompisen skrev 2016-11-02 16:04:50 följande:

Tack alla fantastiska människor för era svar!

Känns alltid bättre att höra om andras goda erfarenheter även om det inte alltid ändrar utgången för en skälv.

lycka till! Lova att skriva här efter vul
  • Newbie84

Hade också blödningar med min första och gjorde VUL två ggr pga det. Blev tillbakaflyttad 1 v första gången, sen framflyttad några dagar andra och på kub i v 10 -11 blev jag också tillbakaflyttad 5dgr. Bebben kom ut 10 dgr efter bf. En frisk och lång bebis :)

• Tompisen

Hej allihopa!

Jag har nu varit på återbesök och vill informera att det var en fin bebis med starka hjärtslag som visade sig! Hoppas detta ger hopp till er alla som sitter i situationen jag var i! Dock blev jag bakflyttad 5 dagar till, men har bestämt mig för att sluta analysera och njuta av det jag har framför mig!

• Anonym (Här med)
    Tompisen skrev 2016-11-16 09:11:18 följande:

Hej allihopa!

Jag har nu varit på återbesök och vill informera att det var en fin bebis med starka hjärtslag som visade sig! Hoppas detta ger hopp till er alla som sitter i situationen jag var i! Dock blev jag bakflyttad 5 dagar till, men har bestämt mig för att sluta analysera och njuta av det jag har framför mig!

Åh grattis! Underbart
Svar på tråden Tillbakaflyttad efter VUL