• Anonym (MimmiMu)

Kirurgisk abort imorgon..

Imorgon ska jag göra en kirurgisk abort men är nu lite fundersam över en sak. Efter att ha läst om andras upplevelser så verkar det standard att få köra upp tabletter i slidan innan vilket jag inte fått information om. Eftersom jag inte informerats om detta förmodar jag att jag får det på kliniken innan eller? Någon som gjort kirurgisk abort utan dessa piller? Är orolig att något missats..

• Svar på tråden Kirurgisk abort imorgon..
  • Linda2barnsmamma

Hej. Jag gjorde en kirurgisk abort för 11 år sen. Jag var i vecka 15 (jag var endast 15 år gammal och hade preventivmedel). Men jag fick aldrig några piller innan. Jag la mig direkt på britsen och dom sövde mig. Inga konstigheter alls och alla va jätte trevliga och förstående. :)

• Anonym (x)

Samma svar som ovan. Inga piller innan.

• Anonym (MimmiMu)

Skönt att höra.. Började undra om jag missat något men har läst igenom allt så det kanske bara görs i vissa fall?

• Linda2barnsmamma

Ja ja vet inte. Dom ända jag hört fått piller är dom som väljer medicinsk abort . Vissa får ju inte ut allt via piller och medicinsk abort så då får dom göra kirurgisk abort då dom måste avlägsna resterna som ej kommit ut av pillrena. Men nu säger ja inte att det är så men så jag fattat det som :)

• Anonym (Inga piller)

Gjorde skrapning för ca 8 år sen. Inga piller.

Svar på tråden Kirurgisk abort imorgon..