• Äldre 2 Nov 16:10
    15019 visningar
    11 svar
    11
    15019

    åkpåse

    Skulle vilja ha lite tips på bra åkpåsar. Uppskattar svar från personer som bor uppåt i landet då den måste tåla betydligt mer än -15 grader :p
    Ska man satsa på dun, ull tex?

  • Svar på tråden åkpåse
  • Äldre 2 Nov 16:55
    #1

    Finns ingen bättre åkpåse än Voksi.

    Den är dyr men min lilla kunde sova i bara fleecekläder trots -20 grader och var jättevarm när han kom in!

  • Äldre 2 Nov 20:00
    #2

    Ja jag funderar på en voksi påse ändå, men de finns ju så många olika modeller av den också. Med ull, utan, med dun osv osv. Är alla typ lika varma då måntro? För de skiljer ju en del i priset på dom :/

  • Äldre 2 Nov 20:56
    #3

    Voksi Urban har vi (bor i Luleå). Den håller lätt värmen alla dagar under vintern. Kallaste dagarna barnet sov ute var det runt -25, hon sov 3-4 timmar i två lager ull, väpnarluva och tunnare vantar. Skulle absolut satsa på naturmaterial, i vår är det ull i underdelen och dun ovanpå.


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Äldre 3 Nov 15:10
    #4

    Tror du skulle bli väldigt nöjd med en voksi urban eller den nya voksi frost. Vi har urban men till nästa barn ska jag köpa en frost.

  • Äldre 3 Nov 16:26
    #5

    Vi har en Voksi Classic som vi använt till båda barnen, den är så inihelvete varm så det går knappt att använda den om det inte är minst -5 och lägre.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 6 Nov 15:21
    #6

    Tycker classic verkar fin men jag hittar ingenstans ifall den är vatten tålig? Tänkte när de snöar mycket och sådär

  • Äldre 6 Nov 16:04
    #7

    Voksi classic! Hade sonen sovandes utomhus i den även när det var -35! Vattentät, njaae, men vi använde locket på vagnen/fotsacken så det var inga problem.

  • Äldre 6 Nov 16:05
    #8
    Vanillavodka skrev 2016-11-06 15:21:04 följande:

    Tycker classic verkar fin men jag hittar ingenstans ifall den är vatten tålig? Tänkte när de snöar mycket och sådär


    Footsack och/eller regnskydd när det snöar. Det är bra att skydda vagnen lite extra också.
    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Äldre 6 Nov 17:37
    #9

    Alltså gud vilken djungel :/ ull verkar ju super bra att ha i en åkpåse då de reglerar värmen bra osv osv. Men hur är de med en som enbart är fylld med dun? Blir de vara döhett i dom eller? Någon som har erfarenhet :)

  • modsey
    Äldre 6 Nov 18:40
    #10

    jag hade en i fårskinn. Du vet en sån där grå mjuk. Superbra, varm och dessutom användbar efter att babyn växt ur påsen. Fick den specialsydd av en kvinna som gör kläder o dyl i fårskinn

  • modsey
    Äldre 6 Nov 18:47
    #11
    modsey skrev 2016-11-06 18:40:18 följande:

    jag hade en i fårskinn. Du vet en sån där grå mjuk. Superbra, varm och dessutom användbar efter att babyn växt ur påsen. Fick den specialsydd av en kvinna som gör kläder o dyl i fårskinn


    Lite lik den här arsnas.se/produkter/ovrigt.php
    Min hade dock tryckknappar mellan över o nedre delen. På så vis hade vi två stycken separata sen, perfekt i vagnen när de växt ur åkpåsen. Men också som sittlapp i pulkan o liknande. Dvs lån användingstid!
Svar på tråden åkpåse