• Vårt väntrum

Vi behöver en äggdonator..

Hej!

Min man och jag behöver göra äggdonation. Vi har gjort 9ivf, 8 fullbordade och några fet.

Aldrig fått ett + :(

I 7år har vi försökt..

Nu går vi vidare med äd. Men då vi måste gå privat gäller det att vi även kan bidra med en donator till kön. Det kan alltså vara en korsdonation om man så önskar.

En osjälvisk kvinna 23+ vill vi gärna komma i kontakt med.

Kanske går någon här i donationstankar och vill hjälpa oss att få en liten...

Följ oss på bloggen www.vartvantrum.blogg.se

Maila på vartvantrum@gmail.com

Kram

www.vartvantrum.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-02 16:48
    Råkade klicka i "inga anonyma kommentarer", pma mig om ni vill skriva eller fråga något privat/anonymt :)
  • Svar på tråden Vi behöver en äggdonator..
  • linkann

Jag är inte aktuell som donator av flera anledningar men undrar, är det inte en rätt jobbig och plåtsam procedur en äggdonator får genomgå?
    Vilken ersättning får en sådan person?

• Vårt väntrum
    linkann skrev 2016-11-02 16:50:14 följande:

Jag är inte aktuell som donator av flera anledningar men undrar, är det inte en rätt jobbig och plåtsam procedur en äggdonator får genomgå?
    Vilken ersättning får en sådan person?

Så synd.
    Hur menar du med jobbig och plågsam?
    Det är några blodprov vid olika tillfällen, ett samtal med läkare och kurator vid samma tillfälle. Sen en hormonbehandling i ca två veckors tid.
    En fullbordad ivf för ett par som behöver är nog mer plågsam, både fysiskt och psykiskt.

Ha en bra kväll!
  • linkann
    Vårt väntrum skrev 2016-11-02 16:54:01 följande:
    Så synd.
    Hur menar du med jobbig och plågsam?
    Det är några blodprov vid olika tillfällen, ett samtal med läkare och kurator vid samma tillfälle. Sen en hormonbehandling i ca två veckors tid.
    En fullbordad ivf för ett par som behöver är nog mer plågsam, både fysiskt och psykiskt.

Ha en bra kväll!
    Tänkte mest på själva äggplocket.

Hoppas ni hittar någon som vill hjälpa er!
  • Vårt väntrum
    Scalaren skrev 2016-11-02 16:57:09 följande:

Själva äggplocket gör väldigt ont.

Ja det kan göra det. Väldigt olika från person till person. Jag har själv gjort det 8 gånger och det varierar mycket på hur pass åtkomliga äggstockarna är. Man får dock smärtlindring och det är ett snabbt ingrepp.
    Jag personligen tyckte inte det gjorde spec. ont :)
    Jag hoppas att det inte hänger på ett äggplock om man väljer att vara donator eller inte...
  • linkann
    Vårt väntrum skrev 2016-11-02 17:01:48 följande:
    Ja det kan göra det. Väldigt olika från person till person. Jag har själv gjort det 8 gånger och det varierar mycket på hur pass åtkomliga äggstockarna är. Man får dock smärtlindring och det är ett snabbt ingrepp.
    Jag personligen tyckte inte det gjorde spec. ont :)
    Jag hoppas att det inte hänger på ett äggplock om man väljer att vara donator eller inte...
    Man får väl ingen direkt ersättning heller? 
    Kan man jobba dagen efter ett plock?

Förlåt alla frågor men jag undrar...
  • Vårt väntrum
    linkann skrev 2016-11-02 17:04:49 följande:
    Man får väl ingen direkt ersättning heller? 
    Kan man jobba dagen efter ett plock?

Förlåt alla frågor men jag undrar...
    Man får 8000kr och de läkemedel man behöver.
    Ja det kan man göra.
    :)
  • linkann
    Vårt väntrum skrev 2016-11-02 17:07:07 följande:
    Man får 8000kr och de läkemedel man behöver.
    Ja det kan man göra.
    :)
    Jag minns bara hur vansinnigt ont det gjorde att sätta in spiral, det känns som att ett äggplock skulle vara mycket värre!

Nej, nu ska jag inte kapa din tråd. Jag hoppas att ni lyckas till sist.
  • Vårt väntrum

De som väljer att donera gör ofta det av helt osjälviska skäl. Så som blodgivare ungefär. Många anser att det är ungefär lika (många som donerar anser det)
    De allra flesta gör det inte för pengar eller något sånt. Utan för att hjälpa ett par att få ett efterlängtat barn.
    En underbar gåva enligt mig. Och jag hoppas vi hittar en av dessa personer.

• Vårt väntrum
    linkann skrev 2016-11-02 17:09:26 följande:
    Jag minns bara hur vansinnigt ont det gjorde att sätta in spiral, det känns som att ett äggplock skulle vara mycket värre!

Nej, nu ska jag inte kapa din tråd. Jag hoppas att ni lyckas till sist.
    Man gräver inte i tappen vid äggplock, det utförs smidigt via ett vaginalt ultraljud.
    Har också haft spiral, håller med om att det inte var någon aha-upplevelse.
    Ett äggplock skulle du nog greja:)
  • linkann

Jag kommer att följa din blogg, tack för att du länkade den.

Jag önskar dig/er all lycka! {#emotions_dlg.flower}

• linkann
    Vårt väntrum skrev 2016-11-02 17:11:20 följande:
    Man gräver inte i tappen vid äggplock, det utförs smidigt via ett vaginalt ultraljud.
    Har också haft spiral, håller med om att det inte var någon aha-upplevelse.
    Ett äggplock skulle du nog greja:)
    Jag är alldeles för gammal för att vara aktuell ändå...
  • augustibebis2016

Hur ser ni på att göra det utomlands? I tax Ryssland görs ju ÄD med donerade ägg?

Lycka till hur som!!

PS äggplock är obehagligt men med smärtlindring är det inte så farligt. Jag har gjort två ÄP utan annat än lokalbedövning och sen kört bil direkt efter. No prob. Själv är jag ingen kandidat, jag är nästan 40 och svarar dessutom urdåligt på ivf medicinerna.

Svar på tråden Vi behöver en äggdonator..