• Anonym (....)

Vill strypa någon

Är så sjukt arg just nu. På Visma collectors.  Hamnade hos dom då jag hade fått för mycket lön utbetalat och ville ha det på delbetalning, vilket gick bra med tjejen jag pratade med. Ca 1-1,5 vecka efter dök det ner ett brev från Visma att mitt ärende har skickats till kronofogden. Ringde upp dom och blev arg då vi hade kommit överens om delbetalning. Dom erkände att dom gjort fel och sa att dom skulle ta tillbaka ärendet. Och nu idag fick jag ett jävla föreläggande från Kronofogden. Datumet det står dom skrivit det var 2 dagar efter jag ringt till Visma.

Så just nu är jag sjukt arg, irriterad. Då Visma gjort fel ytterligare en gång så kommer jag ju definitivt inte betala detta från kronofogden då det inte stämmer. 

Hur dumma frå folk vara egentligen??

• Svar på tråden Vill strypa någon
  • Anonym (IH)

Skickade din arbetsgivare lönekravet till inkasso?

• Anonym (hm)

Du kan ju styrka din utsaga om det skulle bli snack genom din telefonräkning där man kan se att du varit i kontakt med bolaget två gånger. Du kan ju få ut samtalsspecifikation från telebolaget.

• Carambolan

Bestrid föreläggandet bara. Och ta kommunikationen med Visma mailledes framöver så att du har det på papper.

• Anonym (....)
    Anonym (IH) skrev 2016-11-02 19:10:11 följande:

Skickade din arbetsgivare lönekravet till inkasso?

Nej, inte först. Först fick jag en vanlig räkning men då jag inte kunde betala eller fick delbetala från dom så var det enda alternativet 
  • Anonym (Mia)

Men märkte du inte att du fick för mycket pengar?

• Anonym (....)
    Anonym (Mia) skrev 2016-11-02 19:22:25 följande:

Men märkte du inte att du fick för mycket pengar?

Nej, dom sa det i efterhand. 
  • Anonym (....)
    Carambolan skrev 2016-11-02 19:11:17 följande:

Bestrid föreläggandet bara. Och ta kommunikationen med Visma mailledes framöver så att du har det på papper.

Men visma kan väl även återkalla ärendet? eller har jag fel
  • Långbenopluto
    Anonym (....) skrev 2016-11-02 19:29:24 följande:
    Nej, dom sa det i efterhand. 
    Men då kan det inte vara så mycket om du inte ens märkte det? Behövde du en avbetalning på sån liten summa?
  • Anonym (Mia)
    Scalaren skrev 2016-11-02 19:56:16 följande:
    Men då kan det inte vara så mycket om du inte ens märkte det? Behövde du en avbetalning på sån liten summa?
    Undrar samma...
  • Anonym (....)
    Scalaren skrev 2016-11-02 19:56:16 följande:
    Summan spelar ju ingen roll, eller om jag valt delbetalning. 
  • Anonym (IH)

Hade det inte varit enklare för dem att dra på kommande löneutbetalningar?

• Anonym (lok)

Känns som att det är dig själv du borde vara "sjukt arg" på istället. Hade du inte bränt upp en massa pengar som inte var dina så hade du inte behövt ha med Visma att göra över huvud taget.

Svar på tråden Vill strypa någon