Passionen finns inte
Hej!
Jag behöver råd. Jag är gift med världens snällaste man. Vi har en gemensam dotter (10 mån), bor i hus på landet och har allt fint ordnat. Jag älskar honom för den tryggheten han ger, men passionen är helt död.
Vi har aldrig riktigt haft den där gnistan. Min man är ganska praktisk av sig och är aldrig särskilt spontan. Han är ganska lugn och "tråkig". Han är nöjd med livet utan att det skall vara så mycket extra liksom. Jag har alltid varit en fri själ som måste "hållas tillbaka" litegrann. Jag vill alltid mer hela tiden. Jag är ganska social, utåt, påhittig, kreativ, älskar sex, gillar att ha många bollar i luften. Med andra ord är vi väldigt olika, och det har säkert sina fördelar också.
Vi har alltid tjafsat lite om att jag tycker att vi har för lite sex. Han är ofta trött eller känner inte för det just nu. Ett tag ville han nästan aldrig ligga, men jag fann mig i situationen. Sen kom det fram att han surfade porr så gott som dagligen, och jag blev såklart helt knäckt. Jag kände att det verkligen var mig det var fel på. Vi tog oss väl förbi det och i perioder blev sexlivet bättre, han lovade att sluta surfa porr men varje gång jag har kollat historiken så har jag ju sett att han har fortsatt. Jag kollar inte ens längre för jag blir bara deppig av det. Han väljer porren före mig.
För två år sen försökte jag verkligen ta tag i detta. Jag försökte bli mer spännande, köpte mig en korsett (som jag vet att han gillar!) och försökte på alla sätt få igång honom. Det finns typ ingenting jag inte gör i sängen, om han skulle vilja. Jag försökte överraska med avsugningar, vänta naken på köksbordet - ja, allt! Men han kan lika gärna skita i sexet för att han har huvudvärk. Jag är inte särskilt krävande rent sexuellt heller (kommer otroligt lätt) och han har aldrig behövt engagera sig i någon form av förspel. Vårt sex är så tråkigt. Oftast är det bara glidmedel på, sex i ett par tre olika positioner tills jag kommer och sen kommer han efter. Sista riden nu har jag haft svårt att komma och jag har börjat fejka. Jag har aldrig behövt fejka någonsin men sexet nu är så jävla trist. Om man försöker ha förspel, smeka, väva in massage, djuriska kyssar eller vad fan som helst vill han mest bara bli klar.
Det låter ju som att han är världens svin. Men det är han ju inte. Men jag saknar verkligen passion. Någon som trycker upp mig mot väggen, hånglar upp mig och verkligen vill ha mig. Vad kan man egentligen göra för att väcka den lusten hos honom?
Tyvärr har jag sista tiden känt att jag inte ens har någon lust att ha sex. Min lust har helt börjat dö. Jag känner mig ledsen för det eftersom sex alltid har varit viktigt för mig. Men nu... Det finns ingen spänning kvar. Jag attraheras liksom inte av honom längre. Jag tänker på och drömmer om sex hela tiden. Jag känner ofta att det går ut över vår relation i stort eftersom jag känner mig ratad och tråkig. Skall livet vara såhär nu? Skall jag aldrig mer få känna passion?
Hjälp! Kan man göra något eller borde man skiljas??