• BlackFlyingBird

Varför inte sätta ppå navkapslarna på vinterdäcken?

Jag var och gjorde däckskiftet mellan sommar och vinterdäck idag, och fick för första gången inte också bytt navkapslarna. Killen talade om för mig att han inte skulle byta navkapslarna, för att de ändå skulle åka av direkt igen. Vad menade han? Jag har alltid bytt navkapslarna mellan sommar/vinter och tvärtom, och de har aldrig åkt av. Det har tidigare heller aldrig varit ens en diskussion om det, utan de har bara automatiskt bytt dom utan att jag bett dom att göra det. Vad är annorlunda i år/med min nya bil? Förvånad Tungan ute

Var han bara lat och ville få jobbet gjort kvickt? Det blir så satans fult utan kapslarna jue :( Vill inte köra runt med min snygging utan kapslar hela vintern :(

• Svar på tråden Varför inte sätta ppå navkapslarna på vinterdäcken?
  • Frontline

Vem fan har navkapslar på en ny bil?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • BlackFlyingBird
    Frontline skrev 2016-11-03 13:55:52 följande:

Ja, gissningsvis menade jag väl inte ny bil i bemärkelsen fabriks-NY, utan i bemärkelsen MIN nya bil (att jag har skaffat mig en ny sedan min förra). En 10 år gammal snygging, så nog har den navkapslar alltid. Men åter till frågan jag ställde, istället för att svara på något som var ganska enkelt att lista ut helt själv, Frontline.
  • Evm
    Frontline skrev 2016-11-03 13:55:52 följande:

Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Varför inte?
  • Fia 28

Kanske de fått mycket skäll för att navkapslarna åkt av? Du kan väl lägga på dem själv?

• BlackFlyingBird
    Evm skrev 2016-11-03 14:05:25 följande:
    Varför inte?
    På de nya bilarna så antar jag att han syftar på att det ofta finns snygga fälgar. Även om jag ofta fortfarande tycker att navkapslarna slår bara fälgar :)
    Fia 28 skrev 2016-11-03 14:13:11 följande:

Kanske de fått mycket skäll för att navkapslarna åkt av? Du kan väl lägga på dem själv?

Okey. Tråkigt att det inte är något jag får avgöra själv då, den risken. Betalar ju trots allt för en tjänst. Aja, jag får väl testa att trixa på dom själv då. Hur får man loss dom från sommardäcken utan att ta sönder dom?
  • Fia 28
    BlackFlyingBird skrev 2016-11-03 14:17:10 följande:
    På de nya bilarna så antar jag att han syftar på att det ofta finns snygga fälgar. Även om jag ofta fortfarande tycker att navkapslarna slår bara fälgar :)
    Fia 28 skrev 2016-11-03 14:13:11 följande:

Okey. Tråkigt att det inte är något jag får avgöra själv då, den risken. Betalar ju trots allt för en tjänst. Aja, jag får väl testa att trixa på dom själv då. Hur får man loss dom från sommardäcken utan att ta sönder dom?
    Är du säker på att de satt fast dem på sommardäcken tillbaks? Har då aldrig sett nån göra det. Men om det nu är så så är det bara att grabba tag i kanten o försiktigt dra loss dem. 
  • zZzZz

Skaffa några fina aluminium fälgar så slipper du fula plåtfälgar med navkapslar... :)

• Fia 28
    Flygfotogen skrev 2016-11-04 15:07:29 följande:

Det låter som att de helt enkelt inte passar på vinterdäcken till din nya bil.

Ja det kan ju också hända du har olika storlekar på vinter och sommardäcken, så att navkapslarna inte passar på båda. 
Svar på tråden Varför inte sätta ppå navkapslarna på vinterdäcken?