• Sonja90

Svamp

Svamp på huden... Någon mer som lider av det?

Det blir varmt och svettigt på bröstkorgen och där trivs den som bäst. Jag stressar och svettas, kan inte låta bli då jag jobbar med ett väldigt aktivt yrke. Det kommer tack och lov med långa mellanrum men ändå.... Någon som har något tips eller känner igen sig?

• Svar på tråden Svamp
  • Rakad Apa

Jag hade det men blev av med det tack och lov. Var tvungen att smörja med en kräm morgon och kväll.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Ryttare

Det finns piller mot svamp receptfritt på apoteket. Tvätta kläder i 60 grader så att du får bort svampen därifrån.

• MissLiilo

Jag har återkommande problem med en svamp som heter pityriasis versicolor på ryggen och nacken, har någon gång också haft den under brösten. Den ger brun-röda fläckar på vit hud, men fläckarna blir gärna vita av solen så på solbrun hud ser de annorlunda ut. Den behandlas med fungoral schampo eller liknande produkt. Du kan ju kolla bilder och ser det bekant ut är det bara att gå till apoteket och be om hjälp att hitta ett schampo/tvål för behandling, de är receptfria. 

• Min tur

Zinkpasta!!! Köps på apoteket. Jag blir av med svampen under brösten på några få dagar. Pevarylpuder kör jag nån gång i veckan som lite förebyggande :)

Svar på tråden Svamp