• KarinMedK

    Slitstarka, mjuka byxor över rumpan?

    Vet att ämnet varit uppe förut och har även dammsugit de tips som kommit in. Mitt - eller rättare sagt sonens - problem är dock att han oftast sliter sina byxor över rumpan, inte knäna som oftast är förstärkta. Dessutom tycker han inte om jeans. Är det någon som kan tipsa mig om mjuka, men slitstarka byxor som är förstärkta över baken?
    Sonen har storlek 134/140.

  • Svar på tråden Slitstarka, mjuka byxor över rumpan?
  • Annelie 76

    Ossoami som gör slitstarka jeans har även mysbyxor med starkare tråd. Har för mig det fanns byxor helt i slitstarkt material, inte bara på knän.

  • LinnLinn2

    Har också en liten vilding som inte bara sliter knäna, utan typ överallt. Ossoami's jeans i 100% CORDURA är vi kanonnöjda med.. De är såklart dyrare än vanliga byxor, men håller SÅÅÅ mycket längre så det blir betydligt billigare i längden.

  • KarinMedK

    Han lyckas med det genom att förmodligen sitta och åka på rumpan mycket. Antar jag. Hur lyckas man egentligen med att slita på knäna?

    Har tittat på Ossoami, det enda jag undrar är, är de verkligen mjuka nog? De skriver ju "mjuka som vanligt jeans" och "vanligt" jeans tycker sonen är alldeles för strävt.

    Det stör mig lite, för det finns ju en hel del byxor för vuxna som är förstärkta över även rumpa och lår utöver knäna. Konstigt att det inte finns lika för barn. Har hittat ett par Lundhags men 899 kr för ett par byxor tycker jag är för dyrt. :-/

  • Annelie 76
    KarinMedK skrev 2016-11-05 20:49:15 följande:

    Han lyckas med det genom att förmodligen sitta och åka på rumpan mycket. Antar jag. Hur lyckas man egentligen med att slita på knäna?

    Har tittat på Ossoami, det enda jag undrar är, är de verkligen mjuka nog? De skriver ju "mjuka som vanligt jeans" och "vanligt" jeans tycker sonen är alldeles för strävt.

    Det stör mig lite, för det finns ju en hel del byxor för vuxna som är förstärkta över även rumpa och lår utöver knäna. Konstigt att det inte finns lika för barn. Har hittat ett par Lundhags men 899 kr för ett par byxor tycker jag är för dyrt. :-/


    Har du kollat på Ossoamis hemsida? De har mysbyxor också.
  • morbettan

    Vi upplever att Ossoamis jeans känns som vanliga jeans, men gillar man inte jeans så kanske det blir klurigt. Min erfarenhet är att det är en vanesak hos barnen det där med att vägra vissa saker. Är man van att gå i mjukis så föredrar man såklart det (jag med :o). Är man van att variera, så funkar det. Ossoamis mjukisbyxor är fantastiska också, men de är inte förstärkta i rumpan utan "bara" på knäna.

Svar på tråden Slitstarka, mjuka byxor över rumpan?