Utvisning efter 10 år!
Jag har en vän, sambons vän.
Han flyttade till Sverige med sin familj. Hans mamma och pappa fick uppehållstillstånd. Men kompisen hann föda barn här med sin fru. En dag så kom det, frun och barnen blev utvisade!! Kompisen blev kvar och Han jobbar på en resturang och jobbat där sen han kom till Sverige. Han jobbar extremt mycket 12 timmar Om dagen med en skamlös lön!!! För att skicka det till sin familj i hemlandet som blev utvisade!! Han har alltså jobbat hårt och betalat skatt och skött sig perfekt. Men nu fick han utvisning :(.
Jag som svensk känner sån ilska på systemet, de skickar tillbaka såna fina hjälpsamma och arbetsvilliga människor men behåller många idioter som dom vill "ge en andra chans".
Hans chef kunde ha hjälpt honom med asyl men den chefen är så rutten!!! Eftersom han inte är svensk medborgare får han inte vara med i facket så han har inga rättigheter kring arbetet. Chefen gav honom lön förra månaden 300 kr!!!!! Och sa "det räcker till busskort till jobbet ialla fall". Jag blev galen!!! Jävla vider!!
Jag tycker det är synd om denna underbara person och vill hjälpa honom men hur???