Oro för missfall i ett annat land, kan någon hjälpa mig.
Hej! Den 7 oktober fick jag reda på att jag var gravid med clearblue early test , veckan innan hade jag tagit ett test som var negativt dock av annat märke. Mot helgen började jag få ont i högra äggstocken och kontaktade Englands motsvarighet till 1177. Fick komma till vårdcentralen i byn jag bor i på söndagen där de klämde och kände på mig samt tog ett till gravtest, detta även positivt men svagt. Fick därefter en remiss till epac unit ( early pregnancy unit) för utredning om utomhavandeskap. Där utförde en VUL som inte visade något. Pga tidigare missfall i yngre dagar sa "so this is your second misscarriage". Utan att ens veta något kändes det redan kört då. Fick hela den veckan gå varann dag och ta blodprover, hcg värdet gick upp, det dubblades. Veckan efter hade jag ytligare en VUL samt ultraljud, nu såg de en säck i livmodern. Ingenting i den men det var iaf något i livmodern ca 4mm var det. Jag hade även 2 cystor (ägg) på den högra äggstocken. Att se detta kom som en lättnad pga vad läkaren första dagen hade sagt. Lättnaden var kortvarig då hon som utförde vulen inte tyckte detta var tillräckligt och att hon borde sett mer, fick ytligare en tid till veckan efter. Jag vet att man inte ska stressa när man är gravid men efter 10 besök på bara 2,5 vecka utan positiva besked går det inte att sluta. Veckan efter på vul såg de nu början till en gulesäck och det hade växt till ca 8mm. Det upptäckte även vad de trodde var en tvilling som inte utvecklats. Hon som gjorde VUL sa åt mig att hon inte tycker det växer som det ska och att jag kan räkna med blödningar som slutar i missfall inom de närmsta veckorna, detta var förra fredagen. I måndags började jag blöda, det gick från brunt till rosa. Inga floder utan på pappret när jag torkade mig. Eftersom de uppmanat mig att åka in akut om jag började blöda gjorde jag det, där tog de blodprover som visade att hcg hade gått upp sen sist men inte vart de borde vara. VUL fick jag inte eftersom de inte har det på akutmottagningen. Den tidigaste tiden är nu på måndag, har ringt runt till alla sjukhus samt privata sjukhus i närheten ingen kan tidigare. Jag har nu blött till och från sen i måndags, mest rosa men hade en dag med färskt blod och en liten strimma levrat blod. Min mamma har alltid sagt att det sista som lämnar människan är hoppet, därför går jag nu i tankarna att hcg kanske var hög i början eftersom det var 2. När den ena slutade utvecklas går väl inte hcg värdet upp lika snabbt? Kan de ha räknat fel i veckor om hcg var högt i början? Kan det vara anledningen till varför det inte ser lika mycket som de tycker de borde sett? Kan denna blödning vara från den som inte utvecklades? Har försökt allt här för att få hjälp, vill bara kunna vara gravid utan stress och oro.