• Anonym (Hopplöst)

Kommer aldrig hitta kärleken?

Hej, är en 23årig tjej som varit singel livet ut.

Börjat haka upp mig på det väldigt mycket och det känns tråkigt när de flesta i mina åldrar har partners mm. Jag vet att jag ser bra ut, får mycket blickar i vardagen men någonstans blir det fel.

Har en bra utbildning och ett bra jobb.

För att vara helt ärlig så ser jag minst ut som en 7-8 av 10. Har inte skyhöga krav och har när jag för 1-3 år sedan träffat nya så har jag sänkt mina krav enormt och det har enbart slutat i bortkastad tid samt ångest över att jag träffat personer som har haft en kass personlighet+kass utseende.

Har ursprung från Sydeuropa-västra mellanöstern, ljus hy mörkbrunt hår+ögon och har bra hy, normalviktig kropp.

Det känns som jag alltid kommer vara ensam livet ut och att jag aldrig kommer hitta min drömkille som både har personligheten och utseendet.

Har iallafall bestämt mig för att ha höga krav på en potientiell partner men problemet är också att jag verkligen vill ha ett seriöst förhållande.

Pga min bakgrund, så vill jag ha ngn med ungefär samma kultur,religion men det känns som det är omöjligt att hitta ngn sådan.

Är inte den tjejen som älskar att festa var och varannan helg, eller den som ligger runt direkt.

Skulle därmed vara svårt att fungera med en svensk då kulturen mm inte skulle fungera..

Kan inte skita i min kultur eller religion då det är en del av mig men hur ska jag bära mig åt för att hitta mitt livs kärlek ??

Tacksam för seriösa svar

• Svar på tråden Kommer aldrig hitta kärleken?
  • Anonym (Hopplöst)

Inga alls som vill kommentera?

• Anonym (Kille)

Om den du söker ska vara icke svensk (eftersom du har fördomen att alla killar festar varannan helg o knullar direkt), lägger till kravet att personen ska ha samma religion och dessutom se bra ut och ha en fin personlighet, tror jag att du har väldigt liten chans att hitta en partner. Urvalet blir väldigt litet.

Bredda urvalet. inse att inte alla svenska killar festar varannan vecka. Och sex direkt tror jag mer är kopplat till att det är killar, snarare än kultur. Jag som kille kan nog ha sex på första dejten (även om jag aldrig haft det), men jag har inget emot att vänta heller. Att vara med en svensk kille är väl inte att skita I din kultur eller religion? måste man vara tillsammans med nån av samma religion? Tror nog att en kille kan acceptera din kultur.

Sen vet jag inte om du fastnat i det här med seriöst förhållande? Nämner du barn, giftemål tidigt blir nog de flesta killar bortskrämda. Det räcker väl med att säga att du är ute efter något mer seriöst än bara sex, och se vart förhållandet utvecklas till?

• Anonym (Hopplöst)

Jag har inget emot svenskar snarare tvärtom men jag orkar inte tänka på allt med kulturkrockar och vilka problem de kan leda till. Det är inte fördomar direkt men många killar skulle inte föredra att få vänta på sex varken i ett förhållande eller i dejtingfasen.

Jag vill inte gifta mig tidigt eller skaffa barn tidigt men att ex flytta ihop innan giftemål mm går tyvärr helt emot just min kultur(vilket många gör)

Vill bara ha ett seriöst förhållande med rätt person som tyvärr inte existerar.

Och ja att vara med ngn från annan kultur/religion skulle tyvärr inte funka i längden då jag inte tror ngn ex helsvensk skulle anpassa sig med sånt enbart för min del när det finns hur fria svenska tjejer som helst...

• taquine

Men varför så bråttom ts? Herregud du är bara 23 år.Har en dotter som börjar närma sig dig i ålder och jag tjatar huvudet av henne att hitta på massa roliga och kloka saker. Utbilda sig , res och se världen , träffa olika människor, tids nog kommer du träffa någon.
    Jag har också ursprung från Sydeuropa liksom min dotter och har aldrig märkt några kulturkrockar där.
    Är övertygad du kommer hitta någon så småningom, som sagt du har så gott om tid. 
    Lycka till!

Goodness me
  • Anonym (?)

Du kan coola ner. När de flesta blir 30 har folk tröttnat på att festa och vill vara stabila. Du kommer träffa nån automatiskt.

• Anonym (Hopplöst)

Tack för era synpunkter , känns lite lättare!

Är absolut inte desperat eller ute efter vem som helst men känns som sagt lite omöjligt för min del. Har lite stränga föräldrar också så det skiljer sig från familj till familj.. Försöker resa runt , spara pengar , träffa kompisar då och då men självklart går man runt och grubblar på att aldrig finna den rätta...

Jag tänker aldrig springa från krog till krog för att hitta ngn vettig kille

• Anonym (pappa m. dotter)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2016-11-05 15:47:23 följande:
    Tack för era synpunkter , känns lite lättare!
    Är absolut inte desperat eller ute efter vem som helst men känns som sagt lite omöjligt för min del. Har lite stränga föräldrar också så det skiljer sig från familj till familj.. Försöker resa runt , spara pengar , träffa kompisar då och då men självklart går man runt och grubblar på att aldrig finna den rätta...
    Jag tänker aldrig springa från krog till krog för att hitta ngn vettig kille
    Det kommer helt säkert att lösa sig för dig  - så länge du inte blir desperat och kliver in i ett förhållande på grunder du egentligen inte vill ha.

Passa på att utveckla dig själv, gör saker du tycker om och finner intressanta - där har du chansen att träffa någon som delar dina intressen. Om ni delar värderingar och känslorna tänds så är det nästa steg. Tyck om dig själv och respektera dina egna värderingar. Nöj dig inte med någon du inte vill ha.

Allt det här hoppas jag få säga till min egen dotter som om några år kanske är i din sits.
  • Anonym (Man)

Är du kristen eller muslim? Hur strikt ser du på sex? Vill du vänta till äktenskapet eller tills du har en fast relation med din livskamrat? Spontant känns det som att du är ung och har god tid på dig att leva ditt eget liv ännu innan du behöver binda dig.. 

• Anonym (Hopplöst)

Vill helst vänta tills äktenskap, inte enbart pga religiösa skäl utan också kulturella . Visst det kanske anses som konstigt osv av andra men detta är jag och jag vill inte ändra mina åsikter för ett " lyckat förhållande "

Vet att jag är ung just nu och vill inte gifta mig tidigt eller så heller , vill bara hitta den rätta och ha ett seriöst förhållande. Tänker dock inte gå runt och leta heller, vill bara att allt ska ske naturligt men känns väldigt omöjligt

• Anonym (Man)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2016-11-05 18:50:56 följande:

Vill helst vänta tills äktenskap, inte enbart pga religiösa skäl utan också kulturella . Visst det kanske anses som konstigt osv av andra men detta är jag och jag vill inte ändra mina åsikter för ett " lyckat förhållande "

Vet att jag är ung just nu och vill inte gifta mig tidigt eller så heller , vill bara hitta den rätta och ha ett seriöst förhållande. Tänker dock inte gå runt och leta heller, vill bara att allt ska ske naturligt men känns väldigt omöjligt

Det är inte något konstigt att vilja vänta till äktenskap, även om det inte är så vanligt numera. Min fru ville det, hon är svensk och kristen. När hon var i din ålder kämpade hon med samma tankar som du, att det skulle bli svårt att hitta någon och att hon kanske skulle gå in för att vara ogift. Tyvärr blev hon förförd av en yngre kille och fortsatte sen att ha sex med honom. Hon hoppades förstås att det skulle bli dom, men han dumpade henne snart och drog vidare till nästa. Småningom träffade hon mig och jag kunde tänka mig att vänta tills hon var redo. Vi är nu lyckligt gifta, så det ordnade sig för henne till slut, även om det blev en del krokar på vägen.
  • Anonym (Hopplöst)

Där ser man! Då är jag visst inte ensam med sådanna tankar! Roligt att höra att ni är lyckligt gifta!

Jag får väl sluta tänka på det helt enkelt så får allt bli som det blir

• Anonym (Nu)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2016-11-06 18:40:53 följande:

Jag får väl sluta tänka på det helt enkelt så får allt bli som det blir

Har du hittat en make?
Svar på tråden Kommer aldrig hitta kärleken?