• Qwerty32

Less på att vara gravid!

Cirka 2 månader kvar av graviditeten och känner mig spyless :( Räknar ner dagarna, dag för dag men tycker det går så långsamt.. jobbar inte heller så dagarna är väldigt långa. Tips på hur man står ut de sista veckorna hemma eller får tiden att gå fortare? :)

• Svar på tråden Less på att vara gravid!
  • Mallemamma

Fy jag med!! Men jag är bara i vecka 20 :(

Men starta ett litet projekt för bebisen.. När jag väntade på sonen lärde jag mig att virka och virkade en söt mobil med olika djur :) köpte färdigt mönster i en garnbutik

• Qwerty32
    Mallemamma skrev 2016-11-05 19:52:02 följande:

Fy jag med!! Men jag är bara i vecka 20 :(

Men starta ett litet projekt för bebisen.. När jag väntade på sonen lärde jag mig att virka och virkade en söt mobil med olika djur :) köpte färdigt mönster i en garnbutik

Åh kämpa på! Jag fick nyligen dessa tankar (kan ha att göra med att man verkligen börjar känna av i kroppen och har allmänt ont hela tiden) :(

Bra ide, ett projekt känns roligt att pyssla med :)
  • meeee01

Känner precis samma orkar inte vara gravid mer är i vecka 25 så hur ska man orka stå ut ????????

• Qwerty32
    meeee01 skrev 2016-11-06 01:41:58 följande:

Känner precis samma orkar inte vara gravid mer är i vecka 25 så hur ska man orka stå ut ????????

Vi får kämpa på bara men dagarna och veckorna går sååååå långsamt!!! Det som peppar en är att bebisen utvecklas mer och mer för varje vecka :)
  • Mallemamma
    meeee01 skrev 2016-11-06 01:41:58 följande:

Åå bara dom 5 veckorna mer än mig gör mig så avis, gaaah vill ha mars månad nu!! Haha :) försöker följa olika tv-program på kvällarna så man varje dag har något pytte att se fram emot.. Och vissa serier på netflix där det släpps nya avsnitt varje vecka.
  • thecoc

Det beror helt och hållet på vad du har för intressen, ork och möjlighet. Men jag är själv i samma sits och jag gör detta för att få tiden att gå: ofta boka in något evenemang/vecka, t.ex. gå och se hockey, konsert eller liknande. Nu åkte jag och maken iväg på spa över helgen, väldigt mysigt och bra att få koppla av och prata om förlossningen osv. Eller bara planera in en fika med kompis, eller gå och fika själv och lyssna på förlossningspod! Sedan är ett tips att laga storkok och frysa ner i matlådor, väldigt bra att ha sedan med nyfödd, kommer inte finnas ork eller tid till matlagning då. Också passa på och ta det lugnt och vila, läsa någon bok, skriva på förlossningsbrev (jag har ändrat mig säkert 5 gånger). Ta tid att ta hand om sig själv, köra lång hårinpackning med t.e.x ricinolja/olivolja. Det gäller att både hålla sig sysselsatt och ta det lugnt på samma gång, inte det lättaste :D

• meeee01
    Mallemamma skrev 2016-11-06 11:31:59 följande:

Åå bara dom 5 veckorna mer än mig gör mig så avis, gaaah vill ha mars månad nu!! Haha :) försöker följa olika tv-program på kvällarna så man varje dag har något pytte att se fram emot.. Och vissa serier på netflix där det släpps nya avsnitt varje vecka.

Jaa man försöker hitta på en massa så tiden går men tycker det går så seggt nu
  • meeee01
    Qwerty32 skrev 2016-11-06 10:05:13 följande:

Vi får kämpa på bara men dagarna och veckorna går sååååå långsamt!!! Det som peppar en är att bebisen utvecklas mer och mer för varje vecka :)

Jo sant bebis utvecklas mer och mer och tiden går sakrtare o saktare tycker jag
Svar på tråden Less på att vara gravid!