• Anonym (Lessen Mor)

Mitt ex håller på & ta min son ifrån mig *HJÄLP*.......

GråterHejsanGråter

Detta är en lång historia & kämpig.....
    ska försöka göra den kort....
    Mitt ex e helt jäkla dum i huvudet.......

Han har struntat i sin son i nästan ett helt år....men sen när han träffa en ny tjej så skulle han träffa sin son igen....visst han fick de o de funka ett tag....o nu för ett tag sen så fick han för sig att han skulle ha han varannan vecka o jag skrev på de pappret....o sen kom ett HÅRT slag...ett brev från en Advokat....han kommer inte att lämna min son igen....Jag har gått till en Advokat o han har skickat papper att sonen ska komma hem på Fredag (i morgon) o om han inte lämnar sonen så blir han stämd......så på den vägen är de...skit jobbigt o jag mår så jäkla dåligt...har snart inte träffat min son på 1 månad...pratat med han i tele 1 gång.....saknar han enormt

Min undran är.....Vad händer om han inte lämnar sonen o han blir stämd...någon som vet....kan jag på nått sätt hämta hem min son om pappan blir stämd??????

GråterEn lessen o sårad MammaGråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-03 01:00:23:
    Vi har delad vårdnad o sonen har bott hos mig hela tiden o träffat sin pappa varannan helg när de funkat....
  • Svar på tråden Mitt ex håller på & ta min son ifrån mig *HJÄLP*.......
  • Madja82

Vet inte vad jag ska skriva,, finner inte ord.
    Önskar dig all lycka till, att det löser sig
    *Kramar om*

• evis m bebis

Det får bara inte förekomma! Tänker han inte på sonen alls? Jag blir så arg att jag inte finner ord! Här låter du honom få delad vårdnad så gör han så... Tycker han inte att er son har rätt till sin mamma också?
    Vet inte vad jag ska säga men vissa människor är inte kloka!!!

"kramar om"

• saga o kevin

god morgon.. ni kanske skulle kontakta familjerätt där ni gör en umgänges avtal ..

bryter man det så kan han få rättsliga åtgärder...
    hoppas det löser sig... kram

• Visslan

Eftersom ni har delad vårdnad så måste hans handlingar räknas som kidnappning tycker jag.
    Han har i alla fall ingen rätt att neka till att få hem din son om det är så att ni skrivit papper som säger att ni ska ha honom varannan vecka..
    Lider med dig.. men du kan trösta dig med att detta kommer att lösa sig till din fördel.. för även om jag inte är nån jurist så vet jag att SÅ här får man inte göra...
    kram

• saga o kevin

oj TS... läste lite hastigt  lite tidigt på morgonen o hjärnarn va inte riktigt me här... missade att ni kontaktat advokater..
    jag har suttit i tvister me mitt ex angående barnen,,, advokater hit o dit..
    Vi gjorde ett umgänges avtal som båda fick skriva på o bryter man de så kan de leda till rättsliga åtgärder...

kan förstå din känsla  har känt likadant.. vill ge dig en stor kram ..

• Memmis

Stå på dig!!!! Hoppas på dig!! *Kramar om*

• Anonym

eftersom ni har delad vårdnad och barnets umgänge med pappan inte är bestämd med tingsrätt så rycker inte polisen in och hämtar din son, tyvärr.
    men när detta hamnar hos tingsrätten så ligger pappan otroligt risigt till och kommer som mest kanske få övervakat umgänge med sonen ibland.

hoppas du får tillbaka din son idag.

stå på dig, det lönar sig!

skickar en styrkekram

• biomedbonus
    men käranån viken hemsk människa pappan är!
    Hur kan han göra så när sonen bott hos dig förstår han inte att pojken lider, hur kan han göra så!?
    Det som händer är att pappan får stämningen ,och det han kommer göra är att anlita en advokat sen blir det nog en boendetvist om det ska gå långt.
    Men jag tror inte han har någon channs efter detta uppträdande, det är inte rätt och jag tror inte det är lagligt att behålla ett barn  även om ni har delad vårdnad.
    Finns det något i ditt liv som han tycker är fel? är det därför han inte lämnar tbx barnet?
    Men hur det än är så har han ingen rätt iatt ta lagen i egna händer det kommer falla tungt på honom.
  • Anonym (Lessen Mor)
    God Morgon alla!!!

Har inte sovit mycket i natt...Mår skit o allt sånt....
    Han vet att han blir stämd om han inte lämnar sonen i dag o de skiter han i.....hur kan man vilja bli stämd..undrar ju jag.....

E så lessen....saknar min grabb så......han e 5 år föresten.....

*snyft*
Svar på tråden Mitt ex håller på & ta min son ifrån mig *HJÄLP*.......