Nån inom sjukvården? Frossa, benvärk ingen feber
Hej!
Hemskt osugen på att sitta på akuten i 6h så innan jag ger mig på det vill jag kolla om det är nån som vet om det här är vanliga förkylningssymptom även om jag aldrig varit sjuk på det här viset förrut.
I torsdags hade jag ont till höger bak i ryggen. Tog en ipren. Blev inte bättre och det kändes som att det var ont inne i kroppen, inte i skelettet. När jag vaknade fredag kände jag mig allmänt hängig och dålig. Svårt att förklara. Kände mig riktigt sjuk utan feber, halsont eller snorig nos. Tänkte att jag är vek och att ipren kanske kan hjälpa. Blev inte bättre. Gick ut för att fira årsdag på kvällen och blev trött av att gå till restaurangen. Somnade till på ett konstigt sätt få och då under middagen. Ej pga av alkohol. Drack ett litet glas cava och ett glas vin under 3h, behövs betydligt mer för att bli påverkad. Sambon märkte inte att jag "somnade till" det kändes bizarrt. Och obehagligt. Var helt övertygad om att jag somnat och frågade sambon som samtalade som vanligt "somnade jag till nyss". Han skrattade och sa nej. Att jag tittat på hobom hela tiden och att jag absolut inte sov. Han tyckte det var konstigt att jag frågade. På natten fick jag extrem benvärk och frossa. På morgonen, lördag hade jag frossa fortfarande och blev trött av att gå en kort sträcka. Inatt hade jag extrem frossa utan feber och utan bevärk. Idag söndag har jag fortsatt frossa, blir trött av att gå, känns som att ögonen inte hänger med och jag mår dåligt. Utan förkylningssymptom annat än frossan. Låg under 2 duntäcken fullt påklädd inatt.
Kan det vara en vanlig förkylning? Borde den inte brytit ut redan? Vad kan det vara? Kan jag köpa nåt annat än ipren att testa? Jag brukar inte vara sjuk så ofta men är jag det har jag alltid feber. Därför det känns konstigt om det är en vanlig förkylning..
Nån som varit med om liknande?