• Anonym (Abort)

Fin abort vecka 9, blödning?

Starta en tråd nyss men missade ändra att anonyma får svara!

Har under helgen gjort medicinsk abort hemma. I lördags tog jag 4 slidpiller, 5 timmar senare började värken som vid en förlossning. Duschade en halvtimme tills värken var borta, och när jag kliver ur badkaret börjar det rinna på benen, känner hur klumpar kommer ur och ser att blödning kommit igång. På golvet ligger även en liten minibebis som jag är både glad och ledsen över att få vara med om. Glad att få se och hålla i mitt barn men ledsen att vi valt denna väg.

Men efter detta har blödningen inte varit värre än vid mens. Jag hade förväntat mig massa blod och behöva byta binda varannan timme minst.

Frågan är om någon kan berätta er erfarenhet, har jag att vänta någon större blödning som kommer komma plötsligt om flera dagar? Eller är det värsta över?

• Svar på tråden Fin abort vecka 9, blödning?
  • Carambolan

Jag gjorde abort i 8+4 och för mig blödde det mer än mens i 2-3 timmar (men fortfarande inga läskiga mängder utan jag bytte binda typ en gång i timmen) och därefter var det mindre än mina blodigaste mensdagar. Betydligt mindre än jag väntat mig alltså.

• Anonym (Abort)

Har jag tur så blir det inte värre än såhär och det vore skönt :)

• Anonym (A)

Har aldrig gjort abort men hade ett MA i vecka 12. Fick ta mediciner för att fostret skulle komma ut och jag förväntade oxå mig mängder av blod. Blödde typ bara när "fostret" kom ut sen väldigt väldigt sparsamt i ett par dagar.. är nog väldigt olika det där

• Anonym (Maja)

En liten bisarr fråga, så jag hoppas du inte tar illa upp för det är inte så menat, men vad gjorde du med din lilla "minibebis"?  Jag trodde det inte gick att se något så tidigt i graviditeten och det känns nästan lite hemskt om man kan se en miniatyr.

Hoppas allt är över för dej nu och du mår bra.

• Påven Johanna II
    Anonym (Maja) skrev 2016-11-07 13:21:25 följande:

En liten bisarr fråga, så jag hoppas du inte tar illa upp för det är inte så menat, men vad gjorde du med din lilla "minibebis"?  Jag trodde det inte gick att se något så tidigt i graviditeten och det känns nästan lite hemskt om man kan se en miniatyr.

Hoppas allt är över för dej nu och du mår bra.

Personligen tycker jag att frågan är betydligt mindre bisarr än det i mitt tycke stötande uttalandet om att vara glad över att få hålla i det aborterade fostret.
  • Anonym (Maja)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-07 13:31:00 följande:
    Personligen tycker jag att frågan är betydligt mindre bisarr än det i mitt tycke stötande uttalandet om att vara glad över att få hålla i det aborterade fostret.
    Vad är vitsen med din kommentar förutom att ge Ts en känga?
  • Påven Johanna II
    Anonym (Maja) skrev 2016-11-07 13:35:23 följande:
    Vad är vitsen med din kommentar förutom att ge Ts en känga?
    Vad är vitsen med att göra abort (om det inte är tvunget) och sedan uttrycka att man är glad över att få hålla fostret man just själv avbrutit utvecklingen för? Jag finner det svårt att förstå faktiskt.
  • Anonym (Maja)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-07 13:40:49 följande:
    Vad är vitsen med att göra abort (om det inte är tvunget) och sedan uttrycka att man är glad över att få hålla fostret man just själv avbrutit utvecklingen för? Jag finner det svårt att förstå faktiskt.
    Det finns ingen anledning att du ska behöva förstå. Ts hade förmodligen sina anledningar och behöver inte få dom rättfärdigade hos någon annan. Men ärligt, varför häva ur kommentarer som du vet sårar?
  • Påven Johanna II
    Anonym (Maja) skrev 2016-11-07 14:02:25 följande:
    Det finns ingen anledning att du ska behöva förstå. Ts hade förmodligen sina anledningar och behöver inte få dom rättfärdigade hos någon annan. Men ärligt, varför häva ur kommentarer som du vet sårar?
    Du menar som ts kan tänkas såra andra genom sitt yttrande?
  • Anonym (Maja)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-07 14:22:25 följande:
    Du menar som ts kan tänkas såra andra genom sitt yttrande?
    Naturligtvis inte
Svar på tråden Fin abort vecka 9, blödning?