• Underbarn

Solitärring eller alliansring

vsd hade ni valt som förlovning respektive vigselring av dessa val: Den ena är en solitärring med en diamant och den andra är 1/4 alliansring med flera små diamanter. Båda 18k vit guld.

Vilken ring hade ni valt som förlovning och vilken till vigseln? I Sverige känns det som att alliansen är förlovning, i USA verkar solitären vara till förlovning. Såklart smaksak/man väljer själv. Jag är osäker i mitt val. Vad hade ni valt?

(Inte de exakta ringarna på bild, men ungefär så ser de ut, liknande modeller)

• Svar på tråden Solitärring eller alliansring
  • Rymdmoln

Jag tycker det är finast med alliansen till förlovning :) och så sparar man liksom den största ringen till vigseln.

• Aniiee

Min mormors (och numera min... fästmös....?) förlovningsring ser EXAKT ut som den solitären. Så för mig är det en förlovningsring.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • tofslan

solitär som förlovning! Jag gjorde så eftersom jag tycker att solitärring är finare att ha ensam än alliansring. Finast under förlovningen alltså. Och sen när man är gift och har båda spelar det ju ingen roll vilken ring som var först

• iMitera

Mina ringar ser ut ungefär så. Jag har solitären som förlovningsring. Som ensam ring tycker jag den är finast.

• Underbarn
    iMitera skrev 2016-11-07 23:47:29 följande:

Mina ringar ser ut ungefär så. Jag har solitären som förlovningsring. Som ensam ring tycker jag den är finast.

tofslan skrev 2016-11-07 21:47:14 följande:

solitär som förlovning! Jag gjorde så eftersom jag tycker att solitärring är finare att ha ensam än alliansring. Finast under förlovningen alltså. Och sen när man är gift och har båda spelar det ju ingen roll vilken ring som var först

Ja lite i dom banorna tänker jag också! Smart valt :)
Svar på tråden Solitärring eller alliansring