• waattos

Positivt ÄL test och gravid??

Hej!

Jag har som aldrig riktigt blivit klok på mina ÄL-test, dem har visat negativt trotts att jag haft mina ÄL symptom.. nu idag är jag BIM-3 och testade ett ÄL test för skojskull... och det blev nu två tydliga streck på testen, (saaay whaaaaat????) kan man få utslag på ÄL (LH nivån) när man är gravid? Jag ska vänta på tant röd först och dröjer det några dagar kommer jag ta grav test då :)

• Svar på tråden Positivt ÄL test och gravid??
  • Monchichier

Ja man får ett positivt resultat på ägglossningatester när man är gravid.

Hcg och lh hormonerna ser typ nästan exakt likadana ut. Någon har liknat det som att de är identiska bara att hcg har hatt. Graviditetstesterna reagerar på hatten, men det gör inte ägglossningatesterna, De reagerar bara på själva kroppen och eftersom de är identiska med hcg så får man ett positivt resultat med både höga halter lh och hcg.

• waattos

Okej! Tack!

Någon annan som tror något? Ska jag prova ta ÄL test imorgon också? Kanske det blir ännu tydligare!

Såhär såg kvällens ÄL test ut (lånad bild men samma resultat) har tidigare inte ens fått 2 sträck

• Iskallbrud

Haha jag har haft äl i en vecka enligt mina test nu skarpt ;) fick positivt på grav test svagt bara några dagar efter min "riktiga äl" morgonens äl test Hahah testade med för skojs skull

• waattos

Nu är det andra dagen jag testar med ÄL för skojskull! Såhär såg testet ut idag! BIM-2

• LillaJag06

Testet är inte positivt. Det ska vara lika stark eller starkare.

Äl test kan inte känna skillnad på hormonet.

Vissa får positivt innan mens, äl OCH graviditet.

Jag tillhör den som fått positivt på alla.

Alltså inte bara streck utan positiva resultat.

Svar på tråden Positivt ÄL test och gravid??