• she00

Affärsidé åsikter

Hej!

Det är så att jag tänker på att starta eget företag och går i tankarna om att starta ett prenimunation företag, det är här jag vill fråga er!

Vad känner ni att ni i vardagen hade önskat att ni bara kunde få hemlevererat och slippa tänka på?

• Svar på tråden Affärsidé åsikter
  • Anonym (Abc)

Svårt då det mesta redan finns. Men jag saknar en sida som har de mesta inom städa hygien o sådana saker till bra pris och bra märken

• Anonym (B)
    Anonym (Abc) skrev 2016-11-07 02:10:31 följande:

Svårt då det mesta redan finns. Men jag saknar en sida som har de mesta inom städa hygien o sådana saker till bra pris och bra märken

Att något redan finns behöver inte hindra :) kan man konkurrera kan man klara sig
  • Anonym (företagare)

Jag jobbar på ett kontorshotell tillsammans med ett antal andra konsulter och kan komma på flera saker som vi skulle tänka os att ha prenumeration på, som en service månadsvis t.ex.

Kaffebönor till kaffemaskinen
    Toalettpapper
    Hushållspapper
    Diskmedel
    Skrivarpapper
    Toners till skrivaren

Som det ser ut nu så får alltid någon av oss sticka iväg och köpa kaffe när det är slut, vi beställer papper och diskmedel från ett ställe och toners till skrivaren från ett annat. Jag saknar en tjänst där man kunde få en personlig inköpslista på förbrukningsartiklar och det kom från samma ställe en gång i månaden utan att man ens behövde beställa! (Mer än första gången då förstås, sen kunde man modifiera och lägga till och ta bort vartefter)

Som privatperson skulle jag kunna tänka mig att prenumerera på sådant som man använder regelbundet, en personlig inköpslista lite så som livsmedelsbutikerna har t.ex ICA som känner av vad man handlar ofta.
    Toapapper
    diskmedel 
    tvättmedel
    sköljmedel
    tvål
    schampo
    Tandkräm
    Pasta storpåse 3 kg 
    Ris storpåse 5 kg
    Havregryn
    krossade tomater 24-pack

Vad jag saknar är alltså lite av en personal shopper där mina personliga förbrukningsartiklar och skafferivaror kommer hemkört en gång varje månad till ett fast pris! Så himla smidigt Skrattande
  • nnnnnnnn

Leverans av storsäck med fågelfrö och talgbollar, hemlevererat i lagom tid till att matningen börjar. Med möjlighet att få nya varor tex 1 gång/månad under vintern.
    Det är alltid lite "hoppsan! Nu har vi glömt bort småfåglarna igen!".
    Om det kom ett mejl/SMS hade det underlättat:
    "Förra året beställde du:
    * 1 stor säck fröblandning
    * 2 hinkar med talgbollar
    * 2 små säckar med jordnötter
    Vill du ha samma sak i år så räcker det att du svarar JA på detta mejl/SMS så kommer dina varor inom 2 veckor.
    Annars går det som vanligt bra att logga in och ändra din beställning.

MVH Fågelfröexperten"

• PeterPolo

Strumpor och underkläder i ekologiskt material! Är ett himla sjå att köpa det hela tiden. För övrigt är detta en god affärsidé, med prenumerationer. 

Jag är också i uppstartsfasen av ett företag och hittar inspiration av svenska företag som det har gått mycket bra för. Det kan jag rekommendera! Man blir inspirerad och kommer lätt på egna tankar..... Storytel t.ex. Det är ju en slags prenumerationstjänst. 

xn--onlinelnen-75a.se/globala-storytel-gar-battre-forvantat/

Svar på tråden Affärsidé åsikter