• kallebakom

jag dricker buljong- tips ?

hej särskilt vintertid så varje kväll blir kopp buljong, har smakat igenom lidl,knorr,o willys tärningar,knorr bäst,men ändå ? finns nå godare ? tipps nå fond eller vad ska jag köpa ?

• Svar på tråden jag dricker buljong- tips ?
  • ebe91

Alltså, har du provat drickbuljong och inte tärningar?

• Aniiee

Vad säg om att göra egen? Inte så svårt. 

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Ingrediensen

Kan bara säga att du absolut ska välja de ekologiska som är utan glutamat. Glutamat är ett riktigt skit, kan ge hyperaktivitet och är beroendeframkallande. När du nu dricker det så ofta så är det ju viktigt.

• No Logo

Bland tärningar tycker jag Bongs är bäst, men skulle jag dricka buljongen skulle jag valt en drickbuljong (pulverform i burk) typ Renée Voltaires. Hemmagjord buljong är godast och kan ju vara värt att göra om du vill dricka buljong varje kväll. Man kan göra storkok; den håller en vecka i kylskåp och kan även frysas in, så du behöver ju inte koka ny varje kväll!

• Annelie 76

Köper du en croc pot så kan du ha varm buljong tillgänglig hela tiden. Googla "perpetual soup" för recept (engelska).

• Aniiee
    Annelie 76 skrev 2016-11-07 18:43:53 följande:

Köper du en croc pot så kan du ha varm buljong tillgänglig hela tiden. Googla "perpetual soup" för recept (engelska).

Ursäkta mig, men ew...... särskilt i en crock pot, som oftast landar slap bang runt "oh, yummy", för bakterier....
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Annelie 76
    Aniiee skrev 2016-11-07 19:44:15 följande:
    Ursäkta mig, men ew...... särskilt i en crock pot, som oftast landar slap bang runt "oh, yummy", för bakterier....
    Bara man har det tillräckligt varmt är det ingen fara.
  • kallebakom

ja nej kan ju inte hålla på koka riktig buljong hela tiden,skulle ju bli hur dyrt som helst...så nå ENKLA tips ? i usa har dom fördig buljong i 1 liters tetror som vi har mjölk !

Svar på tråden jag dricker buljong- tips ?