• HittaNemo16

Vad försöker min kropp säga mig?

Hej, jag har precis gjort mitt första ivf försök men fick tyvärr missfall i vecka 5.. men sedan har min kropp spelat mig ett spratt... När jag började blöda så försvann först alla symptom men efter någon vecka så börjar det komma tillbaka. Om det här blir en vanlig cykel så borde jag ha ägglossning på torsdag men sedan i lördags har jag börjat må dåligt, har börjat få ont i brösten och mår illa varje dag.. Kan man få tidig ägglossning efter ivf så jag redan har haft ägglossning eller vad är det som händer???

• Svar på tråden Vad försöker min kropp säga mig?
  • Birgitta02

Är du säker på att du fått ett fullskaligt missfall? Med det menar jag att man kan bära på tvillingar och få missfall med den ena tvillingen, vilket hände mig som bar på tvåäggstvillingar.

Har du kollat med ultraljud att det faktiskt är helt tomt i livmodern?

• HittaNemo16
    Birgitta02 skrev 2016-11-07 14:44:56 följande:

Är du säker på att du fått ett fullskaligt missfall? Med det menar jag att man kan bära på tvillingar och få missfall med den ena tvillingen, vilket hände mig som bar på tvåäggstvillingar.

Har du kollat med ultraljud att det faktiskt är helt tomt i livmodern?

I och med att jag gjort en ivf så vet jag att det bara fanns en bebis. Fick först ett positivt test och sedan en vecka efter jag började blöda så var det negativt...
Svar på tråden Vad försöker min kropp säga mig?