• Emlans

Fattar nada

Hej! Jag har en fråga, det är nämligen så att jag är gravid i vecka 8 och det är första barnet. Jag är ganska mullig o go i vanliga fall så jag har ju tänkt i mitt stilla sinne att det kommer dröja länge innan ett put kommer synas på mig.

Men alltså...det låter ju superfjantigt och jag vet att man kan bli svullen pga tarmar o grejer men jag är såååå stor om magen! Den är inte bara svullen, den är hård och rund. Det är verkligen märkligt. Kan det verkligen vara så att det syns så tidigt? Jag tror faktiskt att folk glor lite på magen och undrar på jobbet. Jag kan liksom inte dra in den heller.

Någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Fattar nada
  • äldreochklokare

Läser man om fosterutveckling så är fostret ungefär som ett hallon i vecka 8 :) 
    Däremot kan du absolut känna dig svullen och sen kanske du har ätit mer än vanligt? 

• MartingaleFootprints

Precis så var det för mig också. blev en ballong direkt. Tarmarna svullnade upp och arbetar långsammare. Längtar tills det bebismage istället för gasmage! är i v 13 nu

• Emlans

Ja men eller hur! :D visst längtar man! Tycker tiden redan nu går oändligt långsamt.

Men men, jag får la gömma mig i stora tröjor nu ett tag innan jag kan berätta för allmänheten och jobbet.

• Carambolan

Det tar flera veckor till innan livmodern ens sticker upp över blygdbenet, så den har omöjligt någon påverkan på din magstorlek ännu :) Men man kan ju låtsas och njuta ändå...

• Emlans

Nädå bebismage är det nog knappast men en ballongmage är det allt! Är ju så oerhört svullen så det kan nog lätt misstas som en gravidmage:)

• Ivana1988

jag var jättesvullen I början och kände O gud nu kan folk se det!! Nu skrattar jag åt mig själv när jag ser bilderna.. det var verkligen inget :)) trodde jag var gigantisk I v20. Nej .... fel hade jag:):)

men det är inget konstigt du kommer säkert att vara svullen ett tag till!

• megapixeln

Jag hade samma att jag svullna tidigt och sånt, men är i vecka 21 nu och svullnaden är som bortblåst och har istället en bebismage. Dock så är den fortfarande inte hårt utan rätt mjuk och go Flört

Svar på tråden Fattar nada