Skriva brev eller sms till mamma?
Jag har ett problem. Växt upp i en familj som drack, periodare.. Och jag har alltid mått skit! Hela mitt liv har jag varit deppig, ledsen ja mått skit helt enkelt!
Nu är jag vuxen med familj & barn. Vi har det bra och jag har idag en bra relation med mamma, fast kanske mest på ytan? Inuti är jag ett ledset barn som bra vill skrika ut och gråta för allt jag blev utsatt för som barn när alla var fulla.
För barnens skull vill jag inte bara säga upp kontakten. För min egen skull tror jag inte heller att det skulle hjälpa mig. Det hjälper mig nog bättre om jag får berätta för henne hur jag mått under alla år.
Vill gärna skriva till henne och förklara innan jag pratar med henne öga mot öga, det blir svårare att förmedla alla tankar och lätt att man missar viktiga saker då som jag vill att hon ska veta.
Ett sms känns lite svår läst... så jag funderar på att skicka ett brev med posten. Sen typ skriva att vi får prata mer om det om hon vill men att syftet är att jag äntligen ska få ur mig allt som jag gått och burit på.
Jag har förlåtit min mamma för allt hon gjort. Hon dricker inte idag och hon är så fin med alla barnbarn. Men just det att jag aldrig fått berätta för henne, att hon inte vet hur mycket hon sårar mig. Det kan jag nog inte leva med.