• ccjapp

Hur klär ni er 1-1,5åring nu i vinter?

Hej! Hur klär ni era barn i vinter? Jag tänkte mest när ni är ute och leker / åker pulka.

Berätta gärna vilka plagg osv..hur mycket ni har under overallen och på fötterna händerna..

Kom gärna med tips på bra vantar som sitter bra och är varma.

• Svar på tråden Hur klär ni er 1-1,5åring nu i vinter?
  • Linnis92

Kör Lindex FIX overall, under det ullundetställ. Kängor på fötterna. Sån "hjälmmössa" som ät supervarm -Didriksson. Lika så fodrade tumvantar från didriksson. Halsduk

• Mooomin

Det beror ju helt på hur kallt det är. 
    Men tex vinteroverall från P.O.P, ull eller polyester-underställ.
    Om det är riktigt kallt blir det ett mellanlager av tex fleece. 
    Ullstrumpor
    Om problemet är att barnet tar av sig vantarna så rekommenderar jag att sätta dit egna tryckknappar på vanten och motsvarande på ärmen på overallen.
    Om det är riktigt kallt så skulle jag ha tunna ullvantar under ett par vind/vattentäta vantar.

• pigglet

Ska man vara ute länge - underställ.
    En tillräckligt stor overall, som går att röra sig i.
    Varm mössa, som sitter bra på huvudet och täcker öron och gärna kinder. Älskar Wilma&Morris "skoter".
    Vantar är svårt, speciellt till de små. Reima tec är de bästa jag hittat, de med långt skaft. Ote? Sätt vantarna innanför overallen, så sitter de lite bättre.
    Skor - svårt för de med kalla fötter. Kuoma är lätta och ullfodrade, det varmaste som finns. Men inte så stadiga att gå i, inget bra val enligt vår sjukgymnast. Men det får bli de skorna ändå, eftersom de är varmast. Men bor man där det är slask väljer man något vattentätt i stället.
    Alltid ullsock närmast foten, inga bomullssockar.

• jenny7906

Ullunderställ, en microfleece-jacka och en reimatec-overall på det. Om minusgrader så ett par fleecebyxor som mellanlager.

Sorel-kängor vid minusgrader, fodrade gummistövlar vid +2 typ.

Hestra-vantar vid minusgrader och fodrade galonvantar vid plus.

Fodrad hjälmmössa vid minus annars en tjockare stickad mössa med öronlappar.

Idag var det plusgrader och sonen skulle till förskola så blev vanliga kläder under, microfleece-jackan och overallen.

Svar på tråden Hur klär ni er 1-1,5åring nu i vinter?