• Guardiaaan

Tror ni det är kört?

Jag och min fästman har försökt bli gravida sedan februari, jag har diagnoserats med endometrios men tidigt skede, har fått provera utskrivet men inte tagit för att jag i chocken glömde vad läkaren sa om hur jag ska dosera.. Denna månad trodde jag faktiskt att vi lyckats pga:

Två dagar efter äl hade ha BRUTALT ont i tjejmagen, dagen efter avtog det och övergick till en molande värk med stick i tjejmagen.

Blir illamående efter kaffe,

Ömma bröst

Konstiga flygningar

Frusit och svettas om vartannat

Illamående efter måltider

Ökad aptit

Jag tog ett tidigt gravtest på bim-6 som såklart vad negativt trots att jag hoppades.. Är nu på bim-4 och har idag varit totalt däckad efter kl13,00..

Men har nu fått liknande menssmärtor men ännu ingen mens... Vad tror ni är deg kört? :(

• Svar på tråden Tror ni det är kört?
  • Teresiat

Svårt att säga om det är grav symtom som du redan känner.. Jag plussade kring lunch med digitalt på BIM -3.. Vill du veta kan du ju testa ta ett digitalt i morgon :)

• Guardiaaan

okej, kanske finns en liten chans ändå? inbildar mig att jag är extra blödig sedan 2 dagar tillbaka också.. gråter ALDRIG, men känns som jag har nära till gråt hela tiden nu, kanske är för att det känns så hopplöst alltihop :(

• Carambolan

Det är väldigt ovanligt att ha så starka symptom utan att det samtidigt ger utslag på test, men möjligheten finns så hoppet är inte ute än.

• Khedlund

Jag testade första gången bim+2 då det var negativt och ca en vecka senare plussade jag ?

• majapapaja81

Jag fick också diagnosen endomerios i våras med flera större och mindre chokladcystor. Eftersom läkaren sa att jag skulle ha svårt att bli gravid slutade jag och min sambo att skydda oss och två veckor senare plussade jag och är nu i 8e... Så allt är möjligt! Det viktiga är nog att ha förtröstan om att det går. Håller tummarna för er!

• majapapaja81

Jo, glömde säga: testade också negativt först. Vänta och testa igen om ett par dagar!

• Guardiaaan

tack för svar tjejer! än så länge verkar det inte vara kört, ingen mens i sikte och sambon påstår att brösten är större, har även synliga blodådror sedan 2 dagar tillbaka. håll tummarna för mig!

• Haiduchi
    Guardiaaan skrev 2016-11-12 12:51:01 följande:

Jag har fått vad jag tror är ett plus idag!!! :D

Gud vad roligt! Vågar man sig på ett grattis?!

Testa imorgon med så är det säkert starkare :)
  • majapapaja81

Jippi!!! :)) Åh vad roligt! Lycka till med allt nu!

Vill också passa på att säga att jag tror att man ska tänka sig för två gånger innan man tar hormonbehandlingar för endometrios eller opererar bort chokladcystor osv i syfte att öka fertiliteten. Visst är det fantastiskt att det finns behandlingar och i många fall är de säkert helt nödvändiga men både ditt och mitt fall visar ju att det kan gå att bli gravid även utan behandling. Läkare är ibland lite väl glada i att skära upp folk eller proppa dem fulla med mediciner...

Hur som helst, stort grattis igen, du har en spännande och förunderlig tid framför dig!

• Guardiaaan

Tack ni som skrivit grattis! Nu hoppas jag bara att lilla pricken stannar kvar också! :)

Har inte tagit några mediciner mot min endo, vill inte proppa kroppen med hormoner som du skriver, har opererats 3gånger första gången som 15åring, alla gånger akut så har inte opererats i syfte om att öka mina chanser att bli gravid. Var först nu vid senaste operationen som dom hittade endo :)

Svar på tråden Tror ni det är kört?