• Anonym (Personlig assistent)

Du som jobbar som personlig assistent 80% vad tjänar du?

Hej, 

Som rubriken lyder, du som jobbar som personlig assistent 75-80% vad tjänar du i månaden?

• Svar på tråden Du som jobbar som personlig assistent 80% vad tjänar du?
  • Anonym (nja)

Det beror ju väldigt mycket på hur mycket kväll/natt/helg man jobbat också.

Jag jobbar 68,5%. Förut jobbade jag bara kväll, natt och helg och fick ut närmar 16000 kr. Nu jobbar jag en del dagpass och får ut mindre, ca 14000 kr.

• Anonym (Hej)

Ja jobbar 7 kvällar/nätter och 7 dagar på 5 veckor. Ca 73 %. Har en fast månadslön (efter skatt) på 17040 kr. Sen mer om ja jobbar extra eller röda dagar. . Men ca 19200 kr efter skatt oftast .

• Anonym (1234)
    Anonym (nja) skrev 2016-11-09 10:17:24 följande:

Det beror ju väldigt mycket på hur mycket kväll/natt/helg man jobbat också.

Jag jobbar 68,5%. Förut jobbade jag bara kväll, natt och helg och fick ut närmar 16000 kr. Nu jobbar jag en del dagpass och får ut mindre, ca 14000 kr.

Vad har du i lön om man får fråga? Undrar för jag jobbar samma procent och har inte fått min första lön än, nyfiken vad det kan tänkas bli ungefär. Jobbar själv vakennätter och kvällar endel+dag.
  • Anonym (nja)
    Anonym (1234) skrev 2016-11-10 15:19:44 följande:

Vad har du i lön om man får fråga? Undrar för jag jobbar samma procent och har inte fått min första lön än, nyfiken vad det kan tänkas bli ungefär. Jobbar själv vakennätter och kvällar endel+dag.

En heltid hos oss enbart dagtid skulle ligga på ca 21000 kr innan skatt.
  • Anonym (Olga)
    Anonym (Hej) skrev 2016-11-09 10:49:22 följande:

Ja jobbar 7 kvällar/nätter och 7 dagar på 5 veckor. Ca 73 %. Har en fast månadslön (efter skatt) på 17040 kr. Sen mer om ja jobbar extra eller röda dagar. . Men ca 19200 kr efter skatt oftast .

Oj! Jag får ut runt 16-17 efter skatt på en heltid med kvällar och helger.. Känns om jag sliter för en skitlön??
  • Anonym (1234)