• Anonym (Personlig assistent)

Du som jobbar som personlig assistent 80% vad tjänar du?

Hej, 

Som rubriken lyder, du som jobbar som personlig assistent 75-80% vad tjänar du i månaden?

• Svar på tråden Du som jobbar som personlig assistent 80% vad tjänar du?
  • Anonym (nja)

Det beror ju väldigt mycket på hur mycket kväll/natt/helg man jobbat också.

Jag jobbar 68,5%. Förut jobbade jag bara kväll, natt och helg och fick ut närmar 16000 kr. Nu jobbar jag en del dagpass och får ut mindre, ca 14000 kr.

• Anonym (Hej)

Ja jobbar 7 kvällar/nätter och 7 dagar på 5 veckor. Ca 73 %. Har en fast månadslön (efter skatt) på 17040 kr. Sen mer om ja jobbar extra eller röda dagar. . Men ca 19200 kr efter skatt oftast .

• Anonym (1234)
    Anonym (nja) skrev 2016-11-09 10:17:24 följande:

Det beror ju väldigt mycket på hur mycket kväll/natt/helg man jobbat också.

Jag jobbar 68,5%. Förut jobbade jag bara kväll, natt och helg och fick ut närmar 16000 kr. Nu jobbar jag en del dagpass och får ut mindre, ca 14000 kr.

Vad har du i lön om man får fråga? Undrar för jag jobbar samma procent och har inte fått min första lön än, nyfiken vad det kan tänkas bli ungefär. Jobbar själv vakennätter och kvällar endel+dag.
  • Anonym (nja)
    Anonym (1234) skrev 2016-11-10 15:19:44 följande:

Vad har du i lön om man får fråga? Undrar för jag jobbar samma procent och har inte fått min första lön än, nyfiken vad det kan tänkas bli ungefär. Jobbar själv vakennätter och kvällar endel+dag.

En heltid hos oss enbart dagtid skulle ligga på ca 21000 kr innan skatt.
  • Anonym (Olga)
    Anonym (Hej) skrev 2016-11-09 10:49:22 följande:

Ja jobbar 7 kvällar/nätter och 7 dagar på 5 veckor. Ca 73 %. Har en fast månadslön (efter skatt) på 17040 kr. Sen mer om ja jobbar extra eller röda dagar. . Men ca 19200 kr efter skatt oftast .

Oj! Jag får ut runt 16-17 efter skatt på en heltid med kvällar och helger.. Känns om jag sliter för en skitlön??
  • Anonym (1234)

Jag har riktigt usel timlön, 120:- plus ob då. Men vad gör man, fasta jobb växer inte på träd.

Utbilda mig vidare orkar jag inte i nuläget.

• Linda2barnsmamma
    Anonym (Olga) skrev 2016-11-10 22:34:59 följande:

Oj! Jag får ut runt 16-17 efter skatt på en heltid med kvällar och helger.. Känns om jag sliter för en skitlön??

Ja jobbar på privat bolag. Ca 145 kr/timmen. (Utan ob o det.) Ja ja har de ganska bra. Tyvärr är det många som arbetar ihjäl sig för en skitlön.
  • Anonym (Filan)
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-11 09:36:45 följande:

Ja jobbar på privat bolag. Ca 145 kr/timmen. (Utan ob o det.) Ja ja har de ganska bra. Tyvärr är det många som arbetar ihjäl sig för en skitlön.

Jag har typ som du. Med tanke på vad som krävs av en på jobbet så är allt under 130 kr ett hån.

Man vet ju att eget inflytande, möjlighet att påverka arbetstakten efter dagsform, kollegor att bolla med, rätten till raster och känslan av att få utvecklas är ett måste för att man ska må bra i längden och det är ju ingen som faktiskt ser till att assistenterna alls får dessa saker.
  • Linda2barnsmamma

Nej precis. Ja kom dit från hemtjänsten. Där var mer en ett underbetalt jobb med tanke på all stress..

Men på mitt nuvarande jobb , oh ja trivs såå bra. Härliga arbetstider och härliga kollegor. Man blir som en liten familj bra betalt och bra arbete. Kan man be om mer ?

• Anonym (Filan)
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-11 10:08:29 följande:

Nej precis. Ja kom dit från hemtjänsten. Där var mer en ett underbetalt jobb med tanke på all stress..

Men på mitt nuvarande jobb , oh ja trivs såå bra. Härliga arbetstider och härliga kollegor. Man blir som en liten familj bra betalt och bra arbete. Kan man be om mer ?

Så skönt :) det är så det ska va. Men insynen är ju noll så på de ställen det inte är bra blir det omöjligt att få saker att fungera. Och det blir ett mysterium att det är hög personalomsättning och mycket sjukskrivning :p
  • Anonym (1234)

De privata assistansbolag som haft hög lön har saknat kollektivavtal, iaf de jag sökt. Det känns som en väldig risk och inget jag skulle vilja jobba på.

Ett jobb jag sökte ville de att jag skulle jobba 2 dygn i sträck, i helsikke heller! Ett dygn är ju normalt men inte två!

• Linda2barnsmamma
    Anonym (1234) skrev 2016-11-11 10:29:08 följande:

De privata assistansbolag som haft hög lön har saknat kollektivavtal, iaf de jag sökt. Det känns som en väldig risk och inget jag skulle vilja jobba på.

Ett jobb jag sökte ville de att jag skulle jobba 2 dygn i sträck, i helsikke heller! Ett dygn är ju normalt men inte två!

Vi har det tror ja. Om ja inte är helt ute o cyklar.. haha. Men vi har bra kontakt för övrigt med våra chefer. Så allt är så smidigt när vi ska va hemma eller behöver vara lediga. Oftast bara lämna in papper till dom så sköter dom resten..

Ja ja har vart på ett bolag där samarbetet mellan oss kollegor va noll.. då e de inge vidare hur hög lön man en har..
  • Anonym (Filan)
    Anonym (1234) skrev 2016-11-11 10:29:08 följande:

Jag skulle inte ta på mig "bara" ett dygn ens. Eller gällde det en resa?
  • Anonym (6 pass)

Jobbar 6 pass i månaden just nu. Dygnspass.
    Varannan vecka jobbar jag enbart 1 pass och varannan 2 pass varav ett är lördag eller söndag. 

Får ut efter skatt ca 18000:-.

• Anonym (20700)

Jag jobbar 89% mest dagspass och 2 helger i månaden och får ut ca 21000kr efter skatt.

Svar på tråden Du som jobbar som personlig assistent 80% vad tjänar du?