• lizylizy

koppar spiral

hej jag vill höra alla era erfarenheter av koppar spiral och om ni har tagit ut den varför?

• Svar på tråden koppar spiral
  • Bubbel85

Fungerade utmärkt! Hade den i 5 år och tog ut den jag ville bli gravid :)

• KaeJ

Här var det blodbad vid varje mens.

Yrsel och illamående. Vet inte om det berodde på spiralen, men försvann efter jag tog ut den.

• Erizajo

Jag har fått ta ut efter ett år då jag helt plötsligt fick konstant molnande värk i magen. Blev dock detsamma efter ett år med hormonspiral så jag tål nog helt enkelt inte spiral.

• Anonym (Spiralen)

Min satt inne i 9 år, tog ut den för att kunna bli gravid, vilket jag blev direkt. Åt cyklonova och liknande läkemedel för att inte blöda så mycket vilket kan vara en biverkning, annars så kände jag inte av den.

• Anonym (Allergisk.)

Jag fick allergisk reaktion av den och hade ont i över 2 år innan jag plockade ut den och problemen försvann på en gång.

• MissNastrax

Kan inte med lika hårda stöta vid se (gör ont) och molar mer vid mensvärk annars inga problem för mig :)

• Porslinsblomman

Hade kopparspiral efter första graviditeten. Rikligare blödningar och möjligen lite mer mensvärk annars inga besvär av den. Satte in en ny kopparspiral i somras efter andra barnet. Så skönt med hormonfritt alternativ.

• magplask

Önskar att jag kunde haft min kvar, blödde inte så mycket men många dagar.. säkert 8-9.

Fick mycket flytningar och fick svamp direkt av sex med kondom. Hade jag sex utan så åkte jag ibland på bakteriell vaginos och fick äta antibiotika.

Nu äter jag zoely p-piller istället och mina problem försvann!

• lizylizy

hej hur ofta blödde du?

Anonym (&) skrev 2016-11-09 20:09:30 följande:

Konstanta blödningar

• Bertram

Jag blev kopparförgiftad samt att mannen kände av den och fick ont av den

Svar på tråden koppar spiral