Han fanns inte där under aborten..
Jag gjorde en kirurgisk abort i måndags och min pojkvän har alltid sagt att det är sjävklart att han ska närvara och vara ett stöd för mig om jag nån gång gör abort. Det motbevisade han denna gång. Jag ville ha med honom till sjukhuset och han verkade också vilja det, men sen ändrade han sig för att han blev tillfrågad att umgås med sina kompisar. Han stack alltså iväg med sina kompisar och hade det kul och åkte lite bil och sånt, medan jag åkte in till sjukhuset själv. Det gick bra och så, men att han valde bort mig på det sättet, kom som en käftsmäll. Jag har varit otroligt ledsen sen i måndags och har inte kunnat koncentrera mig på typ nånting. Inte bara pga att det är jobbigt med abort, utan mest pga hans agerande. Det var som att han inte brydde sig. Han har frågat efteråt (tack gode Gud..) hur det gick och om jag mår bra och sånt, men jag har varit väldigt kall mot honom.
Vi bor inte i samma stad (men ändå inte långt ifrån varandra), men han hade möjlighet att ta sig hit den dagen jag skulle göra abort, men valde bort det. Jag känner mig så otroligt sviken. Hur kunde han lämna mig ensam vid en situation som han visste skulle vara extremt jobbig för mig? Och att ha honom närvarande är väl ändå en självklarhet..
Vi ska ses om nån dag och sova med varandra som vi alltid gör, men nu vet jag inte om jag vill det längre. Jag känner mig väldigt sårad och detta tog så hårt på mig att jag funderar på att lämna honom. Men samtidigt så är han kärleken i mitt liv och den jag älskar, så jag tror inte jag skulle klara av att lämna honom. Överreagerar jag.. eller? Behövde skriva av mig.. ):