• lovis123

kåt på läraren å gillar hon mig med?

Jag vill bara vet vad ni skulle gjort och hur ni hade reagerat och även vad i helvete ska jag göra????? Jag har en lärare som är ganska mycket äldre än mig och man kan väll säga att jag har blivit lite små kåt på henne. Och hon behandlar mig lite annorlunda än dom andra eleverna hon stirrar på mig nästan hela lektionerna och när hon går igenom nått framför hela klassen så tittat hon typ bara på mig som att vi var dom enda i klassrummet... och hon ger mig aldrig kritik om redovisningar om vi gör dom tex två och två så kritiserar hon bara den andra även fast jaggjorde ett mycket dåligt jobb vad ska jag göra? Jag kan även lägga till att jag är tjej så slipper jag frågor om det????

• Svar på tråden kåt på läraren å gillar hon mig med?
  • Anonym (Gina)

Har det pågått länge? I vilka åldrar är ni? Kan det vara så att det bara är i din fantasi? Skulle vara rätt vågat o riskabelt av en lärare att närma sig en elev, kan få sparken för det. Skulle hon riskera det tror du?

• lovis123
    Det har pågått i typ 1 och ett halvt år jag går i tvåan på gymnasiet och hon är runt 40. Jag tror inte att det bara är i min fantasi. Jag kan berätta om en grej som hände när jag hade språk som många hade tyckt var obehagligt. Jag och denna läraren hade bråkat dagen innan om nått och dagen efter vi bråkade när jag kom in i klassrummet och hade satt mig kom hon fram till mig och hon la sin arm runt mig och började prata om det som hänt dagen innan och under hela tiden så drog hon mig närmare och närmare. sen la hon sin hand på mitt ben/lår och tryckte till lite försiktigt. sen gick hon där ifrån. men hon satte sig ner en bit bort och fortsatte kolla på mig.
  • Anonym (Gina)

Det där är absolut inte professionellt beteende av en lärare o hon gör fel!!

Svar på tråden kåt på läraren å gillar hon mig med?