• CoxPomona

Bikarbonatstest baking soda test

Hej!

Undrar hur många som gjort The baking soda-test/ bikarbonatstestet där det stämt/ inte stämt?

Ta 1-2 teskedar bikarbonat (ej bakpulver) i en plastmugg, kissa i den (helst morgonurin) och rör om som hastigast. Resultat?

OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.

OM det börjar bubbla/pysa eller skumma mycket om blandningen väntar du en pojke.

Finns gott om instruktioner på youtube för den nyfikne.

Om jag förstått det hela rätt så ska den extra syran i urinen som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion och uteblir när man väntar en flicka.

Jsg har gjort detta test och fått tre flickresultat när jag gjort runt v13-15 och två pojkresultat i v18. Testet är mest som en rolig grej såklart! Vore kul att höra om det stämmer eller inte mestadels?

Beräknad BF april 2017
  • Svar på tråden Bikarbonatstest baking soda test
  • Ivana1988

väntar en vild pojke och testet sa flicka (gjorde det bara för att folk ville veta då om det stämmde:))

• CoxPomona
    Ivana1988 skrev 2016-11-10 13:39:08 följande:

väntar en vild pojke och testet sa flicka (gjorde det bara för att folk ville veta då om det stämmde:))

Vad spännande! Grattis till kommande pojkbebis. Vad jag får verkar väldigt oklart eftersom jag fått båda resultaten... Flört
  • syntharen

Jag skulle entligt testet få en flicka men det blev en pojke. Jag gjorde även rödkålstestet som också visade flicka. Även ringtestet visade flicka... Så inget stämde på mig

• FrozenGarden

Stämde inte för mig. Enligt testet skulle det bli en flicka men jag får en pojke i februari.

• Anonym (abc)

vilken vecka kan man göra detta?

• Frögurka

Testat 3 gånger i v 10, 12 o 16. Alla 3 gånger visar pojke o nipt visar pojke så mej har de stämt.

Svar på tråden Bikarbonatstest baking soda test