• Ullabellasekreterare

Hur fasen menar hon? Ostdipp till Nachos!

Tänkte prova något nytt ikväll dvs hemmagjord ostdipp till nachochipsen! 
    Hittade ett recept på nätet men nu när jag står här och ska laga till det hela så förstår jag inte vad hon menar.. 

Är det någon som förstår vad som menas? Jag fattar inte hur hon menar..
    Såhär skriver författaren: 

www.mytaste.se/click/index/199175706/javieramusic.blogg.se

1 påse tacokrydda, 0,5 dl vatten, 1 Philadelphia ost, 1 burk creme fraiche, 1 burk tacosås, ca 2 dl riven ost eller mer (ja tar massa), 1 näve nacho chips

Blanda färskost och creme fraiche och blanda i kryddan.I en bunke smaka av. Bryn i rejält mycket smör i stekpanna o MASSA SMÖR!!!. Ta av stekpannan från värmen tillsätt, alltså bred ut nachos på den. Tillsätt den blandade färskost smeten och häll på vatten. Med  spiskummin, paprikapulver och chili flakes, eller taco krydda om du vill ha mer=). Sätt tillbaka stekpannan i värmen .

VÄNTA NU! Låt den puttra häll på ditt berg av rivna osten. Låt den smälta.Stick i MASSA nachochips. Låt sedan stekpannan sjuda ca 10 min . Smaka av på slutet med salt och peppar.

• Svar på tråden Hur fasen menar hon? Ostdipp till Nachos!
  • Ullabellasekreterare

Ja alltså jag tänkte ju inte hälla i chips på sättet hon gör, utan bara göra såsen.. Men jag förstår inte riktigt hur hon menar ändå.
    Tror du det blir fel om man använder denna sås? (den låter ju ändå som att den blir "rinnig" sas) 

• BuoBä
    Ullabellasekreterare skrev 2016-11-10 18:47:15 följande:

Ja alltså jag tänkte ju inte hälla i chips på sättet hon gör, utan bara göra såsen.. Men jag förstår inte riktigt hur hon menar ändå.

Tror du det blir fel om man använder denna sås? (den låter ju ändå som att den blir "rinnig" sas) 

Jag kommer inte åt sidan med receptet men av det du klistrar in låter det som att man gör ett lager med sås av CF och färskost, och sen ett lager ovanpå (med chips mellan) med smält ost så det är inte vad jag tänker på som ostdipp. Men den där CF/färskostblandningen är säkert också god att dippa i.
  • Starka

Allra enklaste och godaste jag har provat är: 1 burk creamfraiche 1 paket hamburgarost och ca 1 tsk hackad jalapeños brukar använda dom på burk. Koka ihop allt o servera

Åååå va sugen jag blev nu haha blir nog nachos imorn

• Ullabellasekreterare
    BuoBä skrev 2016-11-10 20:32:26 följande:
    Jag kommer inte åt sidan med receptet men av det du klistrar in låter det som att man gör ett lager med sås av CF och färskost, och sen ett lager ovanpå (med chips mellan) med smält ost så det är inte vad jag tänker på som ostdipp. Men den där CF/färskostblandningen är säkert också god att dippa i.
    Jag testade receptet i länken istället fast jag hade i lite av creme fraichen och filadelphiaosten.. Plus lite jalapenios och tabasco =) 

Det blev mkt gott må jag säga :) 

Men jag kommer nog prova fler recept också! 
  • Ullabellasekreterare
    Starka skrev 2016-11-10 21:41:39 följande:

Allra enklaste och godaste jag har provat är: 1 burk creamfraiche 1 paket hamburgarost och ca 1 tsk hackad jalapeños brukar använda dom på burk. Koka ihop allt o servera

Åååå va sugen jag blev nu haha blir nog nachos imorn

Vad menar du med hamburgarost, är det sådan man brukar köpa i skivor? 

Men det lät också gott, får prova den nästa gång =) 

Det blev mkt gott! ^^ 
  • Starka
    Ullabellasekreterare skrev 2016-11-10 21:46:44 följande:

Vad menar du med hamburgarost, är det sådan man brukar köpa i skivor? 

Men det lät också gott, får prova den nästa gång =) 

Det blev mkt gott! ^^ 

Japp sån i skivor jag var jätteskeptisk för jag tycker inte om sån ost men det blev så jäkla gott. Och jag har provat typ alla olika sorter och det spelar ingen roll. Blir lika gott med Coops ost som nån "märkes" ost. Brukar värma till nachochipsen lite så dom blir spröda sen serverar jag det med ostsås, hemmagjord guacamole, lite olika salsor och lite hackad lök osv mmmmmmmså gott
  • Ullabellasekreterare
    Starka skrev 2016-11-10 22:00:16 följande:
    Japp sån i skivor jag var jätteskeptisk för jag tycker inte om sån ost men det blev så jäkla gott. Och jag har provat typ alla olika sorter och det spelar ingen roll. Blir lika gott med Coops ost som nån "märkes" ost. Brukar värma till nachochipsen lite så dom blir spröda sen serverar jag det med ostsås, hemmagjord guacamole, lite olika salsor och lite hackad lök osv mmmmmmmså gott
    Jag älskar sådan ost ^^ Lite synd att man inte kan köpa den som en stor ost.. I USA har de så himla god ost som passar jättebra till såna här saker, tycker det är lite trist att vi har sånt litet utbud här i Sverige! 

Åh det låter jättegott! Brukar också göra hemmagjord guacamole :) 
Svar på tråden Hur fasen menar hon? Ostdipp till Nachos!