• Solrosen 83

    Babyvakt

    Någon som har tips om en bra och billig babyvakt?

    Har en Philips avent sen 3 år tillbaka men nu har sladdarna börjat ge upp och bara ladda enheterna ibland så behöver en ny. Varit nöjda men vill om möjligt hitta någon lite billigare modell.

    De krav jag har är:

    -Båda enheterna ska gå och köra både på batteri och med sladd

    -Föräldraenheten ska larma om den tappar kontakt med babyenheten eller att batterierna tar slut

    -Bra ljudkvalité


    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Svar på tråden Babyvakt
  • ebe91
    Solrosen 83 skrev 2016-11-11 07:43:40 följande:

    Någon som har tips om en bra och billig babyvakt?

    Har en Philips avent sen 3 år tillbaka men nu har sladdarna börjat ge upp och bara ladda enheterna ibland så behöver en ny. Varit nöjda men vill om möjligt hitta någon lite billigare modell.

    De krav jag har är:

    -Båda enheterna ska gå och köra både på batteri och med sladd

    -Föräldraenheten ska larma om den tappar kontakt med babyenheten eller att batterierna tar slut

    -Bra ljudkvalité


    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
    Ikeas babyvakt uppfyllder dina krav, kostar 399kr som familymedlem. Vi har den och är supernöjd, kände inte att jag behövde en med kamera, lampa, vaggvisor, termometer osv. Vi har använt våran mycket, är inne på andra barnet med den. Enda nackdelen är att den kan sluta fungera om det är typ 25-30 minusgrader (men om man lägger den mer skyddad i åkpåsen funkar den även då). Finns 10 "kanaler" på den, praktiskt då flera i min bekantskapskrets har likadan.
  • Solrosen 83
    Maddi skrev 2016-11-11 10:07:12 följande:

    Man får ju vad man betalar för. De finns risk att dom billiga tappar signalen.


    Ja, vet att det ofta är så. Därför jag ställde frågan här om tips och vill ha en som larmar om den tappar kontakten.

    Är inte i behov av alla de extra funktiober som de dyra varianterna har med vaggsånger, kamera, termometer och kommunikations möjlighet med barnet. Jag vill vara säker på att jag hör mitt barn när hon sover i vagnen eller sitt sovrum.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Solrosen 83
    ebe91 skrev 2016-11-11 10:19:35 följande:

    Ikeas babyvakt uppfyllder dina krav, kostar 399kr som familymedlem. Vi har den och är supernöjd, kände inte att jag behövde en med kamera, lampa, vaggvisor, termometer osv. Vi har använt våran mycket, är inne på andra barnet med den. Enda nackdelen är att den kan sluta fungera om det är typ 25-30 minusgrader (men om man lägger den mer skyddad i åkpåsen funkar den även då). Finns 10 "kanaler" på den, praktiskt då flera i min bekantskapskrets har likadan.


    Ikea har tyvärr inte kvar någon babyvakt i sitt sortiment. Verkar som den fick stark kritik i någon test och att de då slutade sälja den och inte kommit med någon ny.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • ebe91
    Solrosen 83 skrev 2016-11-13 07:02:38 följande:
    Ikea har tyvärr inte kvar någon babyvakt i sitt sortiment. Verkar som den fick stark kritik i någon test och att de då slutade sälja den och inte kommit med någon ny.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
    Åh, okej! Det har jag missat... jag är verkligen supernöjd med den, hade tänkt köpa en till (har två barn under två år så hade varit praktiskt när de ibland sover samtidigt att ha två st).
  • Solrosen 83

    Blev till slut en ny Philips avent då babyland har riktigt bra kampanj på den samt att jag hade ytterligare en rabattcheck hos dem. Får hoppas den håller lika länge som den gamla och att laddningskablarna inte slutar fungera. Den gamla använde vi i princip dagligen i 2,5 år så den hade nog gjort sitt.


    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Knaskarin

    Ikea HAR babyvakt i sitt sortiment, jag köpte en för tre dagar sedan och det var gott om dem på hyllan. Den har numera även indikator för om den tappar kontakten med sändaren (efter sågningen i det danska testet). Men jag hittar den inte via deras hemsida så visst är det en smula förvirrande.

Svar på tråden Babyvakt