• Hibiskus

nedtrappning proggisar

Hej! Gick just in i vecka 12 och skall efter denna vecka trappa ner med progesteronet som jag tar 3 ggr per dag (100mg)
    Hur gick ni tillväga ni som trappade ner? Fick inga direkt direktiv och man är ju lite nojig för vad som händer om man trappar ned för fort.

• Svar på tråden nedtrappning proggisar
  • hope88

Jag är i vecka 13, 12+2. Jag började trappa ned från 3 tabl redan vid plus och testdag (ivf) till 2 tabletter i 2 veckor och efter det har jag bara kört med 1 tabl till natten fram till vecka 11+6 och nu kör jag 1 tabl varannan dag till natten fram till v 14, 13+0. Hoppas det ska gå bra!

• Calliope

Jag gjorde stimulerat FET och tog Lutinus (3st) och Progynon (3st) tom v12.

V13 tog jag 4 tabletter/dag.

V14 tog jag 2 tabletter/dag.

V15 tog jag 2 tabletter var annan dag, och från v16 slutade jag helt.

Enligt min läkare kunde jag sluta helt efter v12 men det kändes lite olustigt att gå från 6 tabletter/dag till 0. Därför trappade jag ner i stället.

• hope88

Tillägg - gjorde färskförsök vid ivf och inte FET. Skulle egentligen sluta med progesteron vid testdag och plus, men vågade inte så fortsatte trots att både läkaren och bm sa att det inte behövdes men det skadade inte heller så fortsatte

• Hibiskus

Tack för era svar! Så 2 per dag i en vecka efter vecka 12 borde vara lagom och sen en om dagen i ytterligare en vecka.

Svar på tråden nedtrappning proggisar