• Anonym (TS)

Någon som har skaffat barn runt 48-50 år ?

Hej !! Finns det någon du känner som har skaffat friska barn och blivit gravida naturligt som har varit runt 46-50 år ? Ni som tycker att det är egoistiskt och att man är för gammal osv. håll era åsikter för er själva. Jag vill endast veta om det är fysiskt möjligt och om ni känner någon som har blivit mamma vid den åldern ?

• Svar på tråden Någon som har skaffat barn runt 48-50 år ?
  • Mat

Hej! Ja jag vet en kvinna som fick barn när hon var 49. Dock var det inte naturligt... alltså hon blev inte gravid naturligt utan fick hjälp på något sätt... hur vet jag inte men barnet är fullt friskt och det blev inga komplikationer.

• Anonym (Kii)

Jag har en god vän som blev mamma vid 46.

• Anonym (Lindwall)

Jag har en väninna som blev gravid naturligt och födde barn vid fyllda 50, Allt gick bra med både mor och barn.

• Anonym (...)

Fast då är det väl knappast med egna ägg?

• sextiotalist

Min svägerska berättade att hennes mormor födde sitt sista barn när hon var 52, med tanke på att det var över 60 år sedan så ja, egna ägg och ingen hjälp. Men annars har det varit 45 och 47.

Det där med min svägerska fick jag reda på i helgen, 11 syskon blev det och i Holland

• Anonym (Lindwall)
    Anonym (...) skrev 2016-11-11 16:42:01 följande:

För min väninna var det det.
  • Anonym (Mymla)
    Anonym (...) skrev 2016-11-11 16:42:01 följande:

Det har hänt men är såklart ovanligt. Vissa folkgrupper har senare klimakterie. Fråga mig inte varför.
  • linkann

En fd arbetskamrat blev gravid vid 54, hon trodde att det var en del av klimakteriet och insåg inte förrän hon var tvungen att få tillstånd från Socialstyrelsen för abort. Hon fick tillstånd och slapp bli mor mot sin vilja vid 55 års ålder.

• Anonym (TS)

Oj 55 år ? Där ser man. Personen som jag känner har fortfarande regelbunden mens .

• linkann
    Anonym (TS) skrev 2016-11-11 17:19:18 följande:

Oj 55 år ? Där ser man. Personen som jag känner har fortfarande regelbunden mens .

Chansen/risken är kanske inte så stor men den finns uppenbarligen.
Svar på tråden Någon som har skaffat barn runt 48-50 år ?