• MalinJD

"Absolut torr" när man ammar??

....någon som vet om man kan använda?? Medlet "Absolut torr" som man kan köpa på Apoteket, alltså! Det är ju alkohol i det, kan det påverka bröstmjölken??

Alltså, det låter ju som om jag var helt skruvad, jag begriper ju att inte alkoholen går ut i blodet (billig fylla ) ...men ni fattar nog vad jag menar!
    Någon som har använt?

*svettas som en gris*

• Svar på tråden "Absolut torr" när man ammar??
  • MalinJD

.... bara jag som är varm i denna värmen??

Jag har inte bipacksedeln kvar... nån som har och som kan läsa den för mig?

• Pompens mamma

Frågade personalen på apoteket, de sa att det var helt ok. Jag ammade Lilleman i 9mån och använde "absolut torr" en gg i veckan han är nu 10 mån och fullt frisk. Jag skulle inte klara mig utan!!

• Bennie

I dom flesta deodoranter finns det alkohol. Det enda jag kan tänka mig är: för att barnet inte ska riskera att få nåt i sig, att man inte ammar under natten då medlet ska verka. (låter väldigt långsökt, eller)

Jag har en flaska hemma som jag köpte när jag var gravid, men jag har ännu inte vågat använda den. Jag fick en hemsk reaktion av den i tonåren. Men snart måste jag... simmar snart från datorn.

• Pompens mamma

Bennie: antar att du också fick jätteont under armarnaoch blev sårig. Detsamma hände mig. Men nu är det mycket bättre. Mitt råd: tvätta dig inte under armarna innan du lägger dig. Smeta på "absolut torr" under båda och lägg dig för att sova med armarna uppåt så det får "torka in" ordentligt. Försök sedan somna så. Om du känner att det inte tog så mycket som du önskade så använd det en natt till, men bara två nätter i sträck! Om det mot förmodan inte är som önskar bör du vänta minst 4 dgr innan du testar igen. Om/när det blivit somdu önskar behöver du bara använda det en gg/vecka. Sen varken luktar eller svettas man under armarna. Hoppas det ordnar sig.

• Bennie

Jag har fått tips om att använda kalluften från en hårfön för att vara helt säker på att jag är Absolut Torr under armarna. Men jag äger ingen hårfön...

Tack för tipsen!

• mon

Hej vad jag hört, skall absolut torr:s innehåll vara såpass skadligt att det ger ökad risk för cancer, så jag väntar med att använda det tills jag bara utsätter mig själv för det.

Svar på tråden "Absolut torr" när man ammar??