• Kerubmamman

Glasögon vid skelning (vuxen)

Jag har en lättare skelning som tydligen har förvärrats. Jag väntar på tid på Ögonkliniken och risken är stor att jag måste få glasögon på recept (enligt min optiker). 

Nu till min fråga:
    Hur mycket dyrare är glasen med prismor? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Svar på tråden Glasögon vid skelning (vuxen)
  • LyCKa55

Hade kanske varit smartast att fråga din egen optiker men det behövs ju specialglas för prismakorrektion. Hos vissa optiker kostar de 500-1000:- mer än annars och hos andra lite mer. Men det är dyrare. Glasen måste tillverkas just till dig o finns inte på lager.

/En Optiker

• Tonårsmamman1

Jag fick prismor i mina glasögon förra året. Men det kostade inget extra, för jag fick ett bidrag på 2 000 kr.

• Kerubmamman
    LyCKa55 skrev 2016-11-12 18:44:32 följande:
    Hade kanske varit smartast att fråga din egen optiker men det behövs ju specialglas för prismakorrektion. Hos vissa optiker kostar de 500-1000:- mer än annars och hos andra lite mer. Men det är dyrare. Glasen måste tillverkas just till dig o finns inte på lager.
    /En Optiker
    Ja visst, det är smartast att fråga henne, men det kom jag ju inte på då. Flört Vi konstaterade bara att det inte är någon vits att köpa "vanliga" glasögon nu, eftersom synfelet bara var marginellt försämrat och det ändå kommer (ytterligare) en stor kostnad när jag väl fått tid på Ögon. 

Tack för indikationen på vad glaset kostar.  
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Twilight

Mina glasögon kostade ca 2000:-, med bågar och prismaslipade glas, så det behöver inte alls bli dyrt.

Svar på tråden Glasögon vid skelning (vuxen)