• medhjälparen

"Vad söker du?"

Skrev en kvinna till mig. Så brukade jag skriva till tjejer förr. Fick oftast svar av typen "jag vet inte riktigt". Eller så sa några rakt ut "du är inte min typ".
    Så det gick ju inte så jävla bra. När nån svarar att de inte riktigt vet... då kan man läsa mellan raderna. Jag är inte intressant. hade hon tyckt man var intressant hade svaret varit annorlunda.
    Det är flera år sen jag frågade en tjej vad hon söker.
    Jag svarade i alla fall den är kvinnan att jag mest är där och chattar.
    Är det inte roligare att ses och fika eller nåt, skrev hon.
    Jag svarade inte, visste inte vad jag skulle skriva.
    Det kanske är roligt att träffas och fika för folk som dejtar. Jag dejtar inte längre. Var längesen jag gjorde det.

• Svar på tråden "Vad söker du?"
  • Anonym (Suck)

Jaha, o vad vill du ha sagt då? Om nån skrev till mig att den mest där o chattar är det klart att jag ser den andre som oseriös. Vill man nåt mer så är det klart att man driver det vidare o vill träffas.

• Anonym (My)

Hur kan detta vara ett relationsproblem? Du vill ju inte ha en relation.....

• medhjälparen
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-15 11:04:41 följande:

Jaha, o vad vill du ha sagt då? Om nån skrev till mig att den mest där o chattar är det klart att jag ser den andre som oseriös. Vill man nåt mer så är det klart att man driver det vidare o vill träffas.

Vill väl ha sagt att jag inte orkar lägga ner nån energi längre på dejting, anstränga mig.
    Jag gjorde det i många år, vad fick jag för det?
    Om en tjej svarade att hon mest är där för att chatta skulle jag inte automatiskt tro att hon är oseriös. Ibland vill man bara prata med folk, känna av. Har man tur så råkar man på nån intressant.
  • medhjälparen
    Anonym (My) skrev 2016-11-15 11:14:16 följande:

Hur kan detta vara ett relationsproblem? Du vill ju inte ha en relation.....

Det är nog ett problem. När man blivit likgiltig.
  • LFF
    Fast, måste man se det som en dejt, att gå ut att ta en fika med någon? Kan man inte bara ta en förutsättningslös fika?
  • medhjälparen
    LFF skrev 2016-11-15 11:38:35 följande:
    Fast, måste man se det som en dejt, att gå ut att ta en fika med någon? Kan man inte bara ta en förutsättningslös fika?
    Vet inte. Jag ser det som dejt. En tjej skulle nog inte vilja fika med nån hon inte kände nåt intresse för, eller var nyfiken på.
  • Anonym (Suck)
    medhjälparen skrev 2016-11-15 11:31:46 följande:
    Det är nog ett problem. När man blivit likgiltig.
    Då är det nog dags att söka hjälp, nån samtalspartner kanske? Kan kännas bättre då, vet jag av egen erfarenhet.
  • LFF
    medhjälparen skrev 2016-11-15 11:47:32 följande:
    Vet inte. Jag ser det som dejt. En tjej skulle nog inte vilja fika med nån hon inte kände nåt intresse för, eller var nyfiken på.
    Tja... jag kan bara säga hur jag såg det när jag var singel. Ingen av de jag träffade såg jag egentligen som en riktig dejt utan mer som ett förutsättningslöst möte för att se om det fanns något man kanske kunde bygga vidare på. Orkade inte chatta alltför länge med folk på nätet utan föredrog att träffas hyfsat fort eftersom man då får en bättre känsla för människan bakom skärmen. En kille pratade jag väldigt mycket med i telefon, det kändes skitbra och sen träffades vi och det föll helt platt. Så efter det blev det mer "träffas så snart som möjligt och sen får man se vad som händer". För mig är det en dejt mer när man känner att "här finns det något".
  • medhjälparen
    LFF skrev 2016-11-15 13:50:05 följande:
    Tja... jag kan bara säga hur jag såg det när jag var singel. Ingen av de jag träffade såg jag egentligen som en riktig dejt utan mer som ett förutsättningslöst möte för att se om det fanns något man kanske kunde bygga vidare på. Orkade inte chatta alltför länge med folk på nätet utan föredrog att träffas hyfsat fort eftersom man då får en bättre känsla för människan bakom skärmen. En kille pratade jag väldigt mycket med i telefon, det kändes skitbra och sen träffades vi och det föll helt platt. Så efter det blev det mer "träffas så snart som möjligt och sen får man se vad som händer". För mig är det en dejt mer när man känner att "här finns det något".
    Ja, det där är ju en bättre inställning än jag har. Jag tänker för mkt, och så händer ingenting.
  • LFF
    medhjälparen skrev 2016-11-15 20:38:37 följande:
    Ja, det där är ju en bättre inställning än jag har. Jag tänker för mkt, och så händer ingenting.
    Ibland får man helt enkelt sluta upp med det, att tänka alltså och istället bara agera. Det är jäkligt svårt, men vissa saker blir lite enklare då.
  • Anonym (To fika or not to fika)

Hon frågade om fika, alltså tyckte hon att något hos dig var så pass intressant att hon ville träffas på riktigt.

Vad du ska svara på en sån sak? Tja, VILL du träffa henne och ta en fika? Då svarar du tex att ja det vore trevligt. Vill du INTE fika? Då svarar du tex nej tack, jag vill mest bara chatta lite med folk.

Se det som en dejt eller se det som en fika, strunt samma, vill du fika, ta en fika, vill du inte, tacka nej.

• Anonym (Suck)
    medhjälparen skrev 2016-11-15 20:38:37 följande:
    Kan tänkas att du har nån diagnos, funderar jag nu. 
    Anonym (To fika or not to fika) skrev 2016-11-16 09:09:18 följande:

Hon frågade om fika, alltså tyckte hon att något hos dig var så pass intressant att hon ville träffas på riktigt.

Vad du ska svara på en sån sak? Tja, VILL du träffa henne och ta en fika? Då svarar du tex att ja det vore trevligt. Vill du INTE fika? Då svarar du tex nej tack, jag vill mest bara chatta lite med folk.

Se det som en dejt eller se det som en fika, strunt samma, vill du fika, ta en fika, vill du inte, tacka nej.

Undrar om TS riktigt förstår det? Därför jag nämner diagnos.
  • medhjälparen
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-16 10:11:35 följande:
    Kan tänkas att du har nån diagnos, funderar jag nu. 
    Anonym (To fika or not to fika) skrev 2016-11-16 09:09:18 följande:

Undrar om TS riktigt förstår det? Därför jag nämner diagnos.
    NÅT fel är det nog på mig, men inte fått nån diagnos. Du kanske har nån idé vad det kan vara?
  • Anonym (Suck)
    medhjälparen skrev 2016-11-16 13:01:18 följande:
    NÅT fel är det nog på mig, men inte fått nån diagnos. Du kanske har nån idé vad det kan vara?
    Tja, nåt inom autismspektrat kanske. Asperger? Eftersom du inte riktigt förstår hur människor tänker, eller vad dom vill. Tänker en massa, som inte leder fram till nåt. O att du inte visste vad du skulle svara, när hon skrev till dig.
  • medhjälparen
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-16 15:40:04 följande:
    Tja, nåt inom autismspektrat kanske. Asperger? Eftersom du inte riktigt förstår hur människor tänker, eller vad dom vill. Tänker en massa, som inte leder fram till nåt. O att du inte visste vad du skulle svara, när hon skrev till dig.
    Det är sant. Jag tycker ofta det är svårt att veta vad andra tänker, och vad de vill. Jag kände inget intresse för henne, så jag visste inte riktigt hur jag skulle svara, så jag skrev att jag mest är där och chattar. 
Svar på tråden "Vad söker du?"