• Humlan88

    Hjälp hitta på en fin dikt till min styvpappa!

    Behöver lite hjälp då jag är usel på dikter. Vill skriva en till min styvpappa nu på fars dag. Han har funnits med i bilden sen jag var typ 16. Är som en riktig pappa för mig :) men är så dålig på att få till fina texter! Hjälp mig med lite tips :D

  • Svar på tråden Hjälp hitta på en fin dikt till min styvpappa!
  • blomman 2

    Du har funnits här i vått och torrt,kärlek och omtanke har jag av DIG fått. En förebild är du för mig,en viktig person i mitt liv,jag ÄLSKAR dig! Kanske....

  • PurpleHeart

    "Kära pappa som är mig så kär,

    trots allt så finns du alltid där

    Stöttar, tröstar och håller min hand,

    när mitt hjärta känns som det står i brand

    Skrattar, busar, skojar och ler,

    du ger alltid så mycket mer!

    Hoppas du vet hur mycket jag älskar dig,

    för du är den enda riktiga pappan för mig!"

    En grund kanske? Bara att ändra så den passar er relation om du vill. Hoppas jag hjälpte lite grann iaf

  • monkees
    Humlan88 skrev 2016-11-13 10:09:37 följande:

    Behöver lite hjälp då jag är usel på dikter. Vill skriva en till min styvpappa nu på fars dag. Han har funnits med i bilden sen jag var typ 16. Är som en riktig pappa för mig :) men är så dålig på att få till fina texter! Hjälp mig med lite tips :D


    ?Och varför ska du skriva en dikt om du är USEL på det? Om nu ngn här på FL kan skalda ihop en skitfin dikt så är den ju inte din. Gör ngt för din styvpappa som är du.
  • Humlan88
    monkees skrev 2016-11-13 11:53:39 följande:

    ?Och varför ska du skriva en dikt om du är USEL på det? Om nu ngn här på FL kan skalda ihop en skitfin dikt så är den ju inte din. Gör ngt för din styvpappa som är du.


    Inte så lätt då han bor 60 mil bort
Svar på tråden Hjälp hitta på en fin dikt till min styvpappa!