• Android123

    Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?

    Ingen aning om det här är rätt plats för frågan men undrar om någon här använder Hallon operatören i sin mobil? Vad är era upplevelser med de? Bra eller dålig täckning (vilken del av landet bor ni i? Sen kan det vara skillnad beroende på om man är i stan, skogen eller på landet), hur är deras kundservice? Allmän kvalité jämfört med andra operatörer ni har haft?
    Idag använder jag Comviqs fastpris 7GB för 195kr/mån (studentpris som jag skaffade när jag gick gymnasiet ifall någon undrar!)

  • Svar på tråden Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?
  • Meus Veritas

    Har inte haft hallon o kommer inte skaffa då dom ägs av tre och även går på tres nät. Alltså dålig täckning lite här o där. Hade tre i många år o dom har bara blivit sämre med åren och inte hängt med i utvecklingen så nu har jag halebop som går på Telias nät och aldrig haft några bekymmer där.

  • Tigerhonan

    Jag har haft hallon tidigare. Ibland kommer inte sms eller samtal fram så jag rekommenderar dom inte. Dock är fello som är telias underleverantör bra och billig. Har det nu. Betalar 95 kr i månaden för fria samtal och sms och 1 gb surfa. Studentpris visserligen men tror inte ordinarie pris är så mycket dyrare.


  • Noname00

    Alla stora bolag har ett lågprismärkte där de säljer sina tjänster billigare.

    Tre har hallon, tele2 har comviq Telia Halebop, Telenor har vimla.
    Sedan finns det en massa små operatörer som använder de stora operatörernas nät Fello är ett av dem.

    Tre fungerar utmärkt i i storstäderna men inget bra norr om Gävle.

    Jag själv har Comviq Studentabonnemang för 195kr med 7gig fria samtal och sms och skulle inte byta till Hallon.
    Comviq fungerar bra har bra kundservice och det är bra täckning i Tele2s nät.

  • Noname00

    Måste tillägga använde dock tre / Hallon som mobilt bredband i 4 år i min förra bostad och det fungerade utmärkt.

    Som sagt rör man sig mest i storstäderna eller gävle och nedåt så är det ett billigt abonnemang.
    Dock tycker jag det är värt att välja en annan operatör även om det kostar 50kr extra eller 1 gig mindre surf för samma pris.

  • Android123
    Meus Veritas skrev 2016-11-13 18:17:00 följande:

    Har inte haft hallon o kommer inte skaffa då dom ägs av tre och även går på tres nät. Alltså dålig täckning lite här o där. Hade tre i många år o dom har bara blivit sämre med åren och inte hängt med i utvecklingen så nu har jag halebop som går på Telias nät och aldrig haft några bekymmer där.


    Ok tack jag ska ha det i åtanke
  • Android123
    Tigerhonan skrev 2016-11-13 18:56:56 följande:

    Jag har haft hallon tidigare. Ibland kommer inte sms eller samtal fram så jag rekommenderar dom inte. Dock är fello som är telias underleverantör bra och billig. Har det nu. Betalar 95 kr i månaden för fria samtal och sms och 1 gb surfa. Studentpris visserligen men tror inte ordinarie pris är så mycket dyrare.


    Oj låter inte bra alls! Säkert att det inte berodde på mobilen du använde?
  • Android123
    Noname00 skrev 2016-11-13 19:31:34 följande:

    Alla stora bolag har ett lågprismärkte där de säljer sina tjänster billigare.

    Tre har hallon, tele2 har comviq Telia Halebop, Telenor har vimla.
    Sedan finns det en massa små operatörer som använder de stora operatörernas nät Fello är ett av dem.

    Tre fungerar utmärkt i i storstäderna men inget bra norr om Gävle.

    Jag själv har Comviq Studentabonnemang för 195kr med 7gig fria samtal och sms och skulle inte byta till Hallon.
    Comviq fungerar bra har bra kundservice och det är bra täckning i Tele2s nät.


    Tack för tipset
  • Android123
    Noname00 skrev 2016-11-13 19:36:41 följande:

    Måste tillägga använde dock tre / Hallon som mobilt bredband i 4 år i min förra bostad och det fungerade utmärkt.

    Som sagt rör man sig mest i storstäderna eller gävle och nedåt så är det ett billigt abonnemang.
    Dock tycker jag det är värt att välja en annan operatör även om det kostar 50kr extra eller 1 gig mindre surf för samma pris.


    Ok tack för hjälpen. Har haft Comviq i  +3 år och deras service har jag upplevt som usel. T.ex så skickade de fel faktura varje månad första 4-5månaderna med samma fel varje gång så till slut blev jag förbannad och uttryckte det i ett mejl till de, men då svarar de inte eller lägger på chatten(om vi chattar istället)! Som att nollorna på Comviq har ett "safe-space" och rädda för att man ska såra deras delikata känslor när de gör ett dåligt jobb så de stänger av kontakten tills man hör av sig igen. Lite patetiskt tycker jag :)
Svar på tråden Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?