• Idaarvidsson11

bruna slingor i blont hår??

Hejhej, för cirka 2 veckor sen gjorde jag ljusa slingor på mitt helt ofärgade hår, vilket resulterade inge bra. Iallafallinte den första veckan, men nu har jag vant mig och det är helt ok. Men jag har ändå bokat tid imorgon för att görs håret lite mörkare då jag tyckte det blev fööör ljust, asså väldigt ljust speciellt i luggen. Jag vill inte ha så ljust längst upp i håret liksom, typ hårbotten. Men jag vill fortfarande ha ljust hår, tror ni det skulle va snyggt att ha lit mörkare där uppe och sen blir det ljust. Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag slinga några bruna slingor eller hur ska jag göra? Hjälp med massa tips och förslag vad som skull va sn

• Svar på tråden bruna slingor i blont hår??
  • Ann Nelly

Titta på bilder av tekniken balayage.

En mer naturlig sling-teknik där frisören målar på färgen med pensel. Det gör att det inte blir så tydlig kant mellan det ljusa och mörka. Färgerna flyter ihop lite mer och oftast är man mörkare i botten och ljusare i längderna.
    Så det är mer förlåtande om man dröjer några månader med att "flytta upp" det ljusa eftersom det inte är en tydlig kant.

Svar på tråden bruna slingor i blont hår??