• Svar på tråden Född med en njure
  • Lian63

Min son är född med bara en njure. Lever inget annorlunda än någon annan

• ceciliajohansson
    Lian63 skrev 2016-11-14 23:28:48 följande:

Min son är född med bara en njure. Lever inget annorlunda än någon annan

Va skönt att höra! Min son är idag 3, 5 vecka och nästa vecka ska dom göra det där njurfunktionstestet.. jag är så nervös för det! Har ni gjort ett sånt? Hur gick det?
  • emptyprayers

Jag lever också helt vanligt. Du klarar dig fint med en njure så du behöver nog inte oroa dig ( även om man alltid oroar sig för sina barn )

Kram till er och lycka till!

• ceciliajohansson
    emptyprayers skrev 2016-11-15 14:49:40 följande:

Jag lever också helt vanligt. Du klarar dig fint med en njure så du behöver nog inte oroa dig ( även om man alltid oroar sig för sina barn )

Kram till er och lycka till!

Detta är så skönt att höra för mig! Även att man visste att det eventuellt var något fel på den ena njuren redan när han låg i magen så blir man så orolig när han föddes och dom upptäckte att han bara hade en... Tack Hjärta
  • Lian63

Han var 4 när de upptäckte att det bara fanns 1 njure. Idag är han 25, kommer inte ihåg alla turer med undersökningar, men njurfunktionstest gjordes! Sen blev han kallad 1 gång/år fram till han var 18. Det enda som är, är att njuren han har är lite större än normalt, men det är inget ovanligt då den ska jobba för 2 ???? Lycka till med din lilla

• Temugg

På min svärfar upptäcktes det i vuxen ålder att han bara hade en njure. Han levde som vanligt (om inte värre än de flesta....) och märkte aldrig av något!

Svar på tråden Född med en njure