• Anonym (Viktor)

Vad göra?

Vill mest skriva av mej, få ord på mina tankarna. Flyttade in hos min flickvän för 1,5 år sedan och från den dagen har vi aldrig haft ett normalt sexliv. Endast nån snabbis i fyllan knappt varje månad, ibland går det längre. Dom första månaderna innan vi bodde ihop var perfekta med sex varannan dag. Hon går på antidepressiva medicin som har bieffekten minskad sexlust, vilket jag alldeles nyligen själv upptäckt.

Innan har jag försökt allt ifrån testa med leksaker till föreslagit att vi bara onanera tillsammans. Till att inte nämna nåt på flera månader till att nästan gråtit. Allting har slutat med att hon inte vill. Ingen sexlust. Inte ens viljat testa nånting annat för att försöka rädda våran relation. Nu har allting blivit mycke jobbigare. Jag tycker om närkontakt, ligga sked och mysa. Men varje gång jag ligger nära blir hon sur och säger känslokallt att det blir inge sex, Samtidigt påstår hon att hon får dåligt samvete för att hon inte har nån sexlust. Fastän jag försökt förklara för henne många gånger att bara för att jag vill ha närkontakt vill jag inte ha sex. Är trots allt bara en människa som tycker om en annan människa. Har testat onanera flera gånger under dagen för att minska lusten men det hjälper inte, snarare tvärtom då blir man bara mer sugen dagen efter. Så det har resulterat i att jag hellre lägger mej på min sida och försöker tänka på nånting annat, istället för att ligga nära den jag älskar. Så känns som att hur jag än gör blir det fel. Nu känns det som att vi glider isär på alla plan. Vilket är otroligt jobbigt, hon är trots allt den jag älskar. Någon som har nå tankar och idéer? Skulle verkligen behöva en solskens historia från ett par som lyckats pussla ihop sitt sexliv efter att en har gått på antidepressiva? /Ledsen och frustrerad man

• Svar på tråden Vad göra?
  • Anonym (j)

Ja det låter ju som ni har gått i baklås, om ni glider isär på alla plan. Föreslår parterapi, eller sexterapi (gå till sexolog o prata om det). Funkar det så är det bara att fortsätta som hittills!?

• Anonym (j)

Ja det låter ju som ni har gått i baklås, om ni glider isär på alla plan. Föreslår parterapi, eller sexterapi (gå till sexolog o prata om det). Funkar det så är det bara att fortsätta som hittills!?

• Anonym (skitmedicin)

Tycker hon borde ta upp sin bristande sexlust med sin läkare. Det är faktiskt en jävligt allvarlig bieffekt. Det finns andra antidepressiva läkemedel som inte ger upphov till sexuella bieffekter. Prata med henne och ta upp det.

• Anonym (Viktor)

Hon har lovat flera gånger att ta upp det med sin läkare, men efter varje läkar besök har hon plötsligt glömt bort att ta upp ämnet. Sen lovar hon att göra det vid nästa besök. Gjort så i dryga ett års tid. Börjar kännas som att hon inte värderar våran relation speciellt högt.

• Anonym (j)

Det verkar som hon bara ville ha nån att flytta ihop med, faktiskt. Eftersom hon inte vill, inte ens försöker göra nåt åt det. Kanske är som du säger, hon värderar inte er relation tillräckligt, kanske tar dig för givet också.

• psyktroll

Antidepp är aldrig enkelt att hantera. Både jag och min make går på det, dessutom två helt olika SNRI-preparat. Vi vet båda att det är medicinerna som gör att lusten inte riktigt infinner sig.

Dock har vi pratat väldigt mycket om det, och vi ger varandra den kärleken som behövs. Vi båda har traumatiska och jobbiga händelser bakom oss, och tilliten till varandra har byggts upp under lång tid.
    Det är inte alltid man vill ha närhet heller när man går på antidepp, i flera fall har jag själv varit väldigt anti när jag har haft olika sorters antidepp, men att ha en öppen dialog gör extremt mycket.

Vi har inte sex ofta, men nr vi väl har det så är det extremt bra.

Plocka fram romantiken med hjälp av massageoljor som har feromoner, typ lekosmek.se/index.php/sexhjalpmedel/massageoljor/lusthojande-jo-dona-massage-lotion-sinful-naughty som funkar iaf för oss.

Lycka till och hoppas att det löser sig! 

Svar på tråden Vad göra?