Hantera trots och raseriutbrott
Hej
Jag har två små barn, ena 8 mån och andra två år. Tvååringen är en glad och harmonisk liten tjej och har alltid varit, men även otroligt bestämd. Nu tror jag hon har börjat komma in i nån trotsperiod och hon får riktiga utbrott när hon inte får som hon vill, hon gråter och skriker ofta tills hon kräks, hon är helt okontaktbar under dessa stunder och slänger sig åt alla håll och kanter, skriker, gråter, och vägrar lyssna på något alls. Det kommer ofta vid läggning, på kvällen eller når vi kommer hem från fsk och hon ska sova lunch. Idag ville hon tex se på babblarna och jag lät henne titta en stund. när jag tog telefonen och förklarade att hon ska sova och att hon.får titta sen så började utbrottet. Det höll på i över två timmar. Jag hav inte med mig för jag vet att hon förmodligen testar mig men hon ger sig inte!! Hon grät tills hon kräktes ner våra säng. Hon vill bestämma över allt och får hon inte som hon vill blir det ofta såhär. Jag vill inte att hon ska sitta med min.movil i rimmar och jag vill lära henne gränser såklart men det gör ont i mig att se henne så frustrerad. Hur bemöter man henne lättast?