• Mellie88

Resesällskap efterlyses

Hej!

Tänkte åka någonstans i januari eller februari (är flexibel), kanske till någon storstad eller till varmare breddgrader.

Då jag är intresserad av kultur, musik och dylikt, skulle jag föredra en resa till någon av Europas kulturstäder (Bologna, Wien?) i fyra-fem dagar. Men jag är öppen för förslag!

Jag är tjej, 28 år, boende i Borås. Givetvis får vi ses några tillfällen innan resan för planering och umgänge :).

Krav på reskompis:

1. Inga direkta krav (kvinna/man, optimist/pessimist, maskros/tulpan, stadsråtta/lantis... You name it. Sedan gör det inget om du är två eller fler till antalet!)

Hör av dig till mig (som för övrigt älskar musik, dans, historia, politik och folk med en udda, kul personlighet)!

Undrar du över något? Vänligen bifoga din fråga i ett svar på denna tråd, så svara jag omgående (OBS! Inga frågor är irrelevanta!).

Tack för mig.

• Svar på tråden Resesällskap efterlyses
  • Carambolan

Jag är tyvärr inte ressugen men tänkte kasta in ett tips utifall att du inte hittar någon att åka med. Många resebolag arrangerar "rundresor" eller guideade resor som har ett färdigt program med både mat och sightseeing och kultur. Jag har rest på ett par sådana både i Europa och i Asien och varje gång har gruppen haft några ensamresenärer som snabbt har funnit varandra som sällskap.

• Mellie88
    Carambolan skrev 2016-11-15 18:12:44 följande:

Jag är tyvärr inte ressugen men tänkte kasta in ett tips utifall att du inte hittar någon att åka med. Många resebolag arrangerar "rundresor" eller guideade resor som har ett färdigt program med både mat och sightseeing och kultur. Jag har rest på ett par sådana både i Europa och i Asien och varje gång har gruppen haft några ensamresenärer som snabbt har funnit varandra som sällskap.

Låter väldigt trevligt! Minns du vilka bolag du reste med?

Definitivt något att överväga om jag inte hittar någon här. Kan ju vara så att många har svårt att våga träffa en främling att resa med, vilket jag själv skulle haft... Skulle tvekat länge innan jag anmälde intresse. Dock måste jag säga att jag är helt reko, ärlig, trevlig, lite småblyg, konversativ, öppensinnad osv. Ingen behöver vara rädd för mig ;)
Svar på tråden Resesällskap efterlyses